מאמרים

עסקים מקומיים – למה נעדיף דווקא אותם?

27/12/2023

לשיתוף הכתבה

בשנים האחרונות, השוק הגלובלי חווה עלייה במודעות להשפעת בחירות הצרכנים על כלכלות מקומיות. בישראל, כמו במקומות אחרים, עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים רבים בשוק התחרותי, שבו יש מבחר רב של עסקים מקומיים וגם מחו"ל. למרות ההיצע הרחב יש יתרונות רבים לתמיכה בעסקים המקומיים, אשר יכולים לתרום רבות הן לכלכלה הישראלית לצמוח והן לצרכנים של העסקים המקומיים. במאמר זה נדבר על הקשיים שעימם מתמודדים עסקים קטנים בישראל, ואת הסיבות לתת עדיפות לרכישה מעסקים מקומיים.

הקשיים העומדים בפני עסקים קטנים בישראל

עסקים קטנים בישראל מתמודדים עם שורה ארוכה של אתגרים העלולים לעכב את צמיחתם וקיומם. קשיים אלו נובעים לרוב משילוב של כמה גורמים כמו עלויות תפעול גבוהות, נגישות מוגבלת למימון ותחרות עזה מצד חברות גלובליות גדולות יותר, והרשימה עוד ארוכה. אי אפשר שלא להזכיר את המצב הביטחוני המתעתע השורר במדינה, אשר משפיע גם הוא על יכולת הפעילות הרציפה והמקיפה של העסקים עצמם ושל נותני השירות או הספקים הדרושים להמשך ולקיום הפעילות היסודית של העסק, בעיקר בתחומים כמו אומנות או מזון. נוסף על כך, יש גם מורכבויות רגולטוריות ובירוקרטיות רבות, והחסמים הבירוקרטיים הללו הם אתגר קריטי כיוון שהם מעכבים את התפתחות העסק ולרוב מונעים פעילות ברבדים הכרחיים אחרים שלו, מה שמקשה מאוד על עסקים קטנים לשגשג ולהתפתח ולהישאר פתוחים מעבר לשנה אחת בלבד.

למה עדיף לרכוש מעסקים מקומיים?

למרות הקשיים, יש סיבות טובות שבגללן כדאי לתת עדיפות לרכישה מעסקים ישראלים מקומיים. סיבות אלו אינן קשורות רק לאלטרואיזם, משום שהן תורמות ליצירת קהילה אחת מאוחדת, משגשגת ומקושרת בין מגוון האוכלוסיות הייחודיות הקיימות במדינה.

פערי תיווך שנחסכים

כאשר אנו כצרכנים בוחרים בעסקים מקומיים, אנו ממלאים תפקיד מכריע בהפחתת עלויות התיווך של העסק. לעומת תאגידים גדולים, לעסקים מקומיים לרוב אין צורך ברשתות הפצה נרחבות. לכן, על ידי רכישה ישירות מעסק מקומי, צרכנים מסירים את הצורך בשכבות רבות של מתווכים, מה שמוביל לחיסכון בעלויות בשני הצדדים.

קשר אישי עם בעל העסק

בחירה בעסקים מקומיים מטפחת תחושת קהילה וקשר אישי. בשונה מעסקאות אנונימיות המאפיינות את הפעילות השוטפת של חברות ענק, עסקים מקומיים שואפים לבנות יחסים קרובים עם לקוחותיהם. היכולת ליצור אינטראקציה ישירה עם בעלי העסקים יוצרת חוויית קנייה אישית יותר, ושם הלקוחות מרגישים שיש מי שמקשיב להם.

מחויבות לכלכלה המקומית

תמיכה בעסקים מקומיים היא צורה של פעילות כלכלית המשפיעה ישירות על רווחת הקהילה המקומית. כאשר צרכנים בוחרים להוציא את כספם ברמה מקומית, חלק ניכר מהכסף הזה נכנס חזרה אל תוך הקהילה ותומך ביצירת מקומות עבודה, בהענקת שירותים ובחיוניות הכלכלית באופן כללי. טבעה המעגלי של ההוצאה המקומית יוצר מחזור של כלכלה מקומית חזקה ועמידה יותר.

עסקים קטנים

האם המחירים של עסקים מקומיים גבוהים יותר?

יש תפיסה נפוצה האומרת שהמחירים בעסקים מקומיים גבוהים יותר מאשר אלו המוצעים על ידי רשתות גלובליות גדולות. תפיסה זו עלולה להרתיע חלק מהצרכנים מלתמוך בעסקים מקומיים, אבל באמצעות הסתכלות פנימית והשוואה של נתונים אלו מגלים שהמגמה קצת אחרת. בניגוד לאמונה הרווחת, ההנחה שלעסקים מקומיים יש תמיד מחירים גבוהים יותר אינה מדויקת באופן גורף. אם אתם עומדים לפני הוצאה כלכלית גדולה, כמו חופשה משפחתית עם ילדים, אחד הפתרונות לתכנון מוצלח ומשתלם הוא בחירה בעסקים מקומיים. לעסקים האלו יש יכולת להתגמש ולהתאים את התמחור שלהם לעלויות התפעול של העסק, אשר יהיו זולות בהרבה מעלויות תפעול של עסק מחו"ל. כמו כן, הקשר הישיר בין עסקים קטנים ומקומיים ללקוחותיהם מאפשר פעילות של תמחור שקוף, ללא תשלומים נוספים והנחות המאפיינות עסקים גלובאליים. הינה כמה מהגורמים התורמים למחירים תחרותיים בעסקים ישראליים:

  • עלויות עקיפות נמוכות – עסקים מקומיים, הפועלים בהיקף קטן יותר, בדרך כלל מתמודדים עם עלויות עקיפות נמוכות יותר בהשוואה למקביליהם בתפוצה הרחבה. זה אומר שהם משלמים פחות על שכר דירה ועל חשבונות ומעסיקים כמות קטנה יותר של עובדים, מה שמאפשר להם להציע מחירים תחרותיים ונוחים יותר לקהל הלקוחות שלהם
  • התאמה אישית והתמחות – עסקים מקומיים רבים מתמחים במוצרים או בשירותים ייחודיים, מה שמאפשר להם להתחרות בשוק על בסיס האיכות וייחודיות המקום או המוצר שהם מציעים בלי תחרות רבה, כמו לדוגמא עסק המתמחה ברעיונות למתנות לאורחים בחתונה. לקוחות וצרכנים רבים מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מעסקים המומחים בתחום ספציפי, מה שמצדיק את הבחירה שלהם לשלם מעט יותר בעבור מוצר איכותי וייחודי יותר
  • תמיכת הקהילה – עסקים מקומיים הזוכים לתמיכה קהילתית חזקה יכולים לנהל משא ומתן על עסקאות טובות יותר עם הספקים שלהם או עם נותני השירות שבהם הם נעזרים, מה שמוביל לחיסכון בעלויות תפעול העסק, המועבר לרוב ללקוחות על ידי מחירים נוחים יותר או במבצעים עונתיים שונים

סיכום

הבחירה לקנות מעסקים מקומיים היא אינה רק עניין של נוחות בלבד, זוהי החלטה מודעת בעלת השפעה נרחבת על הקהילה הקרובה והרחוקה שלכם וגם על הכלכלה של מדינת ישראל כולה. העסקים הקטנים בישראל מתמודדים עם לא מעט אתגרים, והבנה שהתמיכה בהם מועילה גם לנו כצרכנים וגם להם תעזור לכל האוכלוסייה לבחור בחירות חכמות יותר ולתרום לצמיחה ולקיימות של הכלכלה המקומית והמדינתית. כל אדם הבוחר לקנות מעסק מקומי הופך למשתתף פעיל ביצירת קהילה משגשגת, מאוחדת ומקושרת בסביבה הכי קרובה וחשובה לו.

 

 

עסקים קטנים

27/12/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

2488

מומחית לגניקולוגיה, מיילדות, פוריות, זוגיות ואישות. פגישת ייעוץ טלפונית

בעקבות המצב, פתחנו אפשרות לקביעת תור לייעוץ טלפוני דרך המרפאה, בתיאום מראש ובמחיר מוזל. יש להתקשר / לשלוח פנייה.
ירושלים

קופונים

WbQlDpuADGaHMRIAMZwCye9a3jzAlkLU7Db2wTZi

חוויה רוחנית מוסיקלית

חוויה עשירה של פנימיות ושירה, מזון לנשמה. סדנאות ומפגשים אישיים. בואי לשמוע את הניגון המיוחד רק לך, תני מקום לגעגוע שבך…
מודיעין עילית

קופונים

66
מעיין עייש יוצרת תכשיטים, רקמות ועבודות יודאיקה כ-30 שנה. ביצירותיה מתבטאים סודות המתכות ואבני החן והקשר לארץ ישראל והמקדש.
יצהר

קופונים

1185

קליניקה לרפואה טבעית

אליהו שכטר – נטורופת, אירידיולוג מומחה (מאבחן דרך העין) מנחה סדנאות וקורסים ברפואה הטבעית.
בני ברק | ירושלים | בית יתיר

קופונים

346
בנייה קלה בשיטה אמריקאית. תוספות בנייה לבתים קיימים.
מעלה שומרון

קופונים

3544
× תכנון אדריכלי × תכנון בתים פרטיים/ תוספות בנייה × היתרי בנייה/רישוי עסקים × עיצוב פנים × ניהול פרויקטים ופיקוח × בדק בית
שער בנימין

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

שבעתם ממאכלי חלב? קבלו מתכון לגבינה טבעונית קלה להכנה שעשוייה מאגוזי קשיו
על המשקל
לרובנו קשה לעמוד בפני ריחו המתוק והמשכר של השוקולד. עירית ברנשטיין משתמשת במתוק מתוק הזה למטרה אחרת – יצירת חוויות מגבשות לקבוצות שונות.
השולחן המתוק
כלי שיווקי חובה לכל עסק ב-2022
יהודה מילוסלבסקי
חיי האשה בנויים ממעגלים ומעברים – מעבר משנות הינקות לשנות הילדות, מגיל ההתבגרות לגיל הפריון, מגיל הפריון לגיל המעבר, ומגיל המעבר לגיל הזיקנה.
ד"ר חנה קטן
כאשר הסמארטפון הופיע, אכן היו חוקרים שניבאו שהשעמום יחלוף מהעולם, כי באמצעותו אתה יכול למצוא לעצמך משהו להתחבר אליו כמעט בכל מצב ובכל מקום. מדי פעם אני שומע מישהו שאומר שכל מה שאתה צריך בחיים זה מסך, מטען, ורשת ווי-פיי.
מירב מישלוב
מהן תכונותיהם וסגולותיהם של הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל?
אליהו שכטר
דוגמאות מעולם הזוגיות והפוריות
ריבה פרידמן
מסתבר שעם הכנה נכונה, אפשר להתכונן למצב של תקיפה ולהגיב בצורה נכונה. יצאנו לפגוש את משה קוניקוב, בעל העסק 'יש"ע קרב מגע' שילמד אותנו מה לעשות במקרה של תקיפה חלילה, ואיך אפשר להגיב בצורה יעילה ומהירה.
חן לילינטל
copuns

עסקים מקומיים – למה נעדיף דווקא אותם?

עסקים מקומיים – למה נעדיף דווקא אותם?

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך