מאמרים

4 נחלים בשומרון שלא כדאי לפספס

28/09/2023

לשיתוף הכתבה

לא צריך לעלות על מטוס כדי ליהנות מטיול בחיק הטבע ומצפייה בנופים מהממים – בכל פינה בארץ יש לא מעט מסלולים, נחלים ונקודות תצפית ששוות ביקור. בזכות העלייה הדרמטית בתיור בשומרון נרצה להציג לכם 4 נחלים הנמצאים כולם באזור הזה שלדעתנו שווים ביקור בטיול הבא שלכם בחיק הטבע של ארצנו המהממת.

נחל קנה

נחל קנה הוא אחד מהיובלים הצפוניים של נחל הירקון. הוא חלק משמורת טבע גדולה, ומסלול הטיול שלו מגיע לאורך של כחמישה קילומטרים ומוגדר ברמת קושי בינונית. במהלך המסלול יש מעיינות ובריכות טבעיות שאפשר לטבול בהן כמו עין תנור (או בריכת הצבים) ועין אל ביצה. הנחל עובר ליד הישובים עמנואל, קרני שומרון, מעלה שומרון, אלפי מנשה, יקיר, אורנית, חורשים ועוד מקומות שבהם תוכלו ליהנות מאירוח בצימרים, והנסיעה אליו היא כחצי שעה בלבד מערי המרכז. ביישוב מעלה שומרון הנמצא לא רחוק מהנחל הזה יש פארק ארכיאולוגי מרתק ובו כפר יהודי חקלאי מתקופת הברזל וימי בית ראשון שהשתמר בשלמותו. בכפר יש כ-20 מבנים עשויים אבן, בית בד, יקב ובורות מים חצובים.

נחל סלעית

נחל סלעית הוא נחל אכזב ויובל של נחל אלכסנדר, הנמצא במערב השומרון בין הישובים סלעית וצור יצחק, בתוך הגן הלאומי צור נתן. אורכו של הנחל הוא 3 ק"מ, ובמהלך המסלול עוברים ליד חורש טבעי, פריחות ססגוניות של פרחי העונה כמו כלניות ודם המכבים, מטעי זיתים עתיקים ומעיינות טבעיים. המסלול של נחל סלעית מתחיל ומסתיים במצפה הדר, מוקד תיירות פופולרי על שמו של סגן הדר גולדין שנפל בשבי במבצע צוק איתן. התצפית נמצאת בגובה של כ-260 מטר מעל לפני הים וממנה אפשר לתצפת היטב על הרי השומרון, על ערי החוף וגוש דן, ובימים של ראות טובה תוכלו לראות את רכס הכרמל ואת אוניברסיטת חיפה הנמצאת גבוה על ההר.

נחל פצאל

נחל פצאל נמצא במזרח השומרון, אורכו כ-11 ק"מ ומימיו מגיעים אל בקעת הירדן לאגן ניקוז בשטח של כ-32 קמ"ר. מסלול הטיול של הנחל הזה עלול להיות מאתגר, אך הטבע המרשים שסביבו והשרידים העתיקים שהשתמרו שם מספקים חוויה מעניינת ומהנה במיוחד. לאורך הנחל יש לא מעט בריכות רדודות וכמה אמות מים מתקופת הורדוס שהעבירו מים אל העיר פצאליס – על שמו של פצאל, אח של הורדוס, שעל שמו גם נקרא הנחל והמושב באזור. עוד בסביבת הנחל תוכלו למצוא שרידים של טחנת קמח, בריכה סופר אולימפית, שרידי סכר עתיק וגם את עינות פצאל בשפך הנחל, שם מתחיל בדרך כלל המסלול של הטיול. לא רחוק מהנחל הזה יש מגוון אפשרות אירוח בצימר בשומרון, לכל המעוניינים בטיול ארוך בטבע שבסופו אפשר לנוח בבקתה מעוצבת או בווילה המכילה את כל מה שאתם צריכים לבילוי משפחתי או זוגי באחד האזורים המעניינים והיפים של הארץ.

 

נחל בשומרון

עין כפיר

ליד הישוב אלון מורה נמצא עין כפיר, מעיין טבעי למרגלות הר כביר. לידו יש בריכה גדולה המחולקת לשניים (חלק עמוק וחלק רדוד) שאפשר לטבול בה, הנקראת על שם אבנר כפיר חזי ז"ל, חייל מאלון מורה שנפל בלבנון. למעיין הזה אין מסלול טיול, ואפשר להגיע ברכב ממש עד אליו לטבילה מהנה במים הנעימים. בקרבת מקום יש גם פינות לפיקניק ונקבת מים שאפשר להיכנס אליה – מומלץ להביא תאורה ניידת ולא להיכנס עמוק מדי בלי מדריך.

לסיכום

לא סתם נאמר לנו קום והתהלך בארץ – באזור השומרון יש לא מעט נחלים ומסלולי טבע מעניינים ויפהפיים, שבהם תטיילו ליד זרם המים, תשתכשכו במעיינות טבעיים, תתצפתו על הנוף מסביב וגם תוכלו לראות מקרוב את ההיסטוריה העתיקה והענפה של האזור. ארבעת המקומות שציינו כאן – נחל קנה, נחל סלעית, נחל פצאל ועין כפרים – הם מקומות המתאימים כל אחד לסוג שונה של טיול בחוץ, אך לכולם משותפת הטבילה במים מרעננים והגישה המיידית והנהדרת לטבע ולארכיאולוגיה שהשתמרה שנים רבות.

 

מים זורמים בנחל בשומרון

28/09/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

373

איתור ותיקון נזילות

בטחון מ-א' ועד גג! – איתור נזילות – בדיקת נכס לצורך קנייה / מכירה
עלי

קופונים

22
אנימציה, כתיבת ואיור ספרי קומיקס, איור ספרים, עבודות עיצוב ביד ובמחשב, הרצאות/מפגשים לכל הגילאים.
מעלה חבר

קופונים

מאיר מושקוביץ

יועץ מס

שרותי הנהלת חשבונות, ייעוץ מס וחשבות שכר
עלי

קופונים

חוויה בבקעה לוגו סופי-min

טיולי קלאב קאר במשכיות

ימי גיבוש, משחקי ניווט, וטיולי קלאב – קאר בבקעת הירדן הקסומה.
משכיות

קופונים

589
ציורים מקוריים, ציורי פורטרטים בהזמנה. מסיבות ציור לקבוצות.
עלי

קופונים

3108

שער בנימין

רשת מקצועית ומנוסה למשקפיים ועדשות מגע. מעבדה מקצועית לכל תיקוני המשקפיים. באישור משרד הבריאות מוסמך לבדיקות משרד הרישוי. בדיקות ראיה והתאמת משקפיים לילדים ומבוגרים.
שער בנימין

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

דוגמאות מעולם הזוגיות והפוריות
ריבה פרידמן
מצבים של חולשה ותשישות כרונית הפכו בשנים האחרונות נפוצים. הרפואה הסינית מטפלת גם בתסמינים הנפשיים וגם בתסמינים הפיזיים. לא תמצאו עוד שיטת טיפול שמצליחה לעשות זאת תוך השגת תוצאות מהירות ושימוש בטכניקות טיפול טבעיות בלבד.
ארלה בר דוד
זוהי הוצאה עצומה אשר לשמה אנו מגייסים את כל המשאבים הכלכליים שלנו בכדי ליצור לנו את התא המשפחתי המושלם.
משה לוי
מחפשים היכן לטייל בחול המועד? יש רק יומיים ורוצים להספיק הכל? במיוחד בשבילכם, הכנו מקבץ עם מיטב הבילויים ביש״ע! לכם נשאר רק לבחור.. תהנו.
חן לילינטל
שפעת אינה גזירה ללא מנוס, והחיסון אינו פתרון בלעדי. הכינו גופכם לחורף.
אליהו שכטר
באתר תיירות בנימין השקיעו, ביקרו וכתבו על מגוון אטרקציות בחבל בנימין. אספנו לכם אותם לטעימה
תיירות בנימין
חרמות מבית ומחוץ לא רק שלא ישברו אותנו, אלא רק יחזקו אותנו! דפי כתום בסרטון הסברה בינלאומי על המענה ההולם לרוצים לכלותינו.
מערכת דפי כתום
גדליה בלום הגיע לארץ ישראל כמעט במקרה, כאן פגש את יהדותו ואת אלישבע אשתו. היום שניהם מנהלים יחד את דפי כתום במטרה לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון. סיפור על אנשים שחיים את מה שהם מאמינים
רבקי גולדפינגר
לילידים הצעירים שנולדו היישר למהפכה הדיגיטלית, יש כמות עצומה של צילומים, אולם בהתאמה גמורה – גם כמות פחותה של אלבומים. לילד האחרון אין אפילו אלבום לברית… "לא נורא" אמרנו תמיד, "כשיהיה זמן, נדפיס"… אבל זמן אף פעם אין, ולהדפיס – לא מדפיסים. רק לאחרונה, וכנראה שזה מגיע עם הגיל, חלחלה בי ההכרה למשמעות האמתית של המהפכה שהתרחשה מתחת לאפינו.
ברוך גרינברג – סטודיו בר
חשבתם אי פעם שישנם הרבה מונחים השייכים לחיים שנלקחו מתחום עולם הציור ?למשל: פרספקטיבה. מה היא פרספקטיבה בציור?
אורה עוזיאל
copuns

4 נחלים בשומרון שלא כדאי לפספס

4 נחלים בשומרון שלא כדאי לפספס

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך