בריאות

שבעת המינים

28/01/2018

לשיתוף הכתבה

שבעת המינים
אליהו שכטר | ראות
קליניקה לרפואה טבעית
אליהו שכטר - נטורופת, אירידיולוג מומחה (מאבחן דרך העין) מנחה סדנאות וקורסים ברפואה הטבעית.
מהן תכונותיהם וסגולותיהם של הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל?

כשהתורה מתארת את ארץ ישראל, שאליה עתיד עם ישראל להגיע, היא מתארת אותה בתור הארץ שבה גדלים שבעת המינים שבהם נשתבחה: "כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ, מְבִיאֲךָ אֶל-אֶרֶץ טוֹבָה: אֶרֶץ, נַחֲלֵי מָיִם–עֲיָנֹת וּתְהֹמֹת, יֹצְאִים בַּבִּקְעָה וּבָהָר. אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה, וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן; אֶרֶץ-זֵית שֶׁמֶן, וּדְבָשׁ" (דברים ח', ז'-ח').

במאמר זה אעמוד על תכונותיהם וסגולותיהם של הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל.

חיטה:
מכילה חלבונים, מינרלים וויטמינים שונים, כשהבולטים הם ויטמיני BוE-. ויטמיני B הם קבוצת וויטמינים המסייעים לעיבודם וקליטתם התקין של פחמימות, שומנים וחלבונים בגוף ובכך מסייעים לעליה ברמת האנרגיה בגוף. כמו כן הם מסייעים להרגעה במצבים של חוסר שקט ומתח נפשי. ויטמין E מנטרל רעלים ומסייע לבריאות כלי הדם, הלב ועוד.
חיטה לכשעצמה בעלת תגובה חומצתית בגלל תכולת הזרחן הגבוהה בה, ומשום כך השימוש היותר בריא בחיטה באמצעות הנבטה. כמו כן, שתיית עשב החיטה שבו נשמרים ערכי החיטה במיטבם הינה דבר בעלת ערך בריאותי גבוה מאוד.

שעורה:
עשירה בוויטמיני B אבל עוד יותר מכך במינרלים שונים, כגון סלניום וכרום. סלניום נוגד רעלים חזק מאוד המסייע בכך למערכת החיסון ולסילוק רעלים מהגוף. הכרום מאזן רמות סוכר בדם, מסייע להפחתת הכמיהה לסוכרים לאיזון שומנים בדם ועוד. בכך מתאים הוא לסוכרתיים. אף כאן צריכת החיטה הנבוטה ובמיוחד שתיית מיץ העשב נותנים את ערכי השעורה במיטבם.

גפן:
הענבים – במיוחד האדומים – מכילים חומרים נוגדי רעלים חזקים. לוטאין הנמצא בענבים בעל תפקיד חשוב בבריאות העיניים וחיוני למניעת התנוונות העין בגיל מבוגר. חומר נוסף הנמצא בענבים והנותן את הקסם המיוחד להם נקרא: "רזרבטרול". חומר זה נותן את אחד ההצדקות לשתיין יין אדום לאלו שמתאים להם. חומר זה מאט תהליכי הזדקנות, תורם לבריאות הלב, משפר בצורה משמעותית את זרימת דם למוח ובכך תורם לתפקוד המוח באופן משמעותי.
מסקנה זאת הוסקה לאחר מחקרים שונים כשבאחד מהם שנערך בבריטניה, חלקו את החומר ל- 24 סטודנטים. בזמן שבצעו מטלות שכליות ראו עלייה משמעותית בזרימת הדם למוחם. הדבר המעניין הוא שככל שהמטלות היו קשות יותר, כך הרזרבטרול השפיע על זרימת הדם באופן משמעותי יותר.

תפקיד נוסף של הרזברטול הוא הגנה על כלי הדם והלב. אפתח בפרדוקס הצרפתי: הצרפתים ידועים כאוכלי גבינות שמנות ובשרים שמנים ובכל זאת אחוז התמותה ממחלות כלי דם ולב נמוכים אצלם. השאלה המתבקשת, אפוא, היא מה ההסבר לכך? בשנים האחרונות מתחזקת המסקנה שהאחראי לכך הוא הרוזברטול שביין האדום. הרוזבטול כאמור, משמש כנוגד חמצון והוא מנטרל את ההתחמצנות של השומן בדם וכך מביא למניעת סתימתם של כלי הדם על ידי השומנים.
הפרי אף מכיל מינרלים שונים כגון סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן ועוד. כמו כן, ויטמיני AC ועוד. הערכים התזונתיים של הענבים – בשיאם בבשלותם, בטריותם עם הקליפה והגרעין – בהם נמצאים רוב נוגדי הרעלים.

תאנה:
פרי בעל ערך תזונתי גבוה המכיל אחוז גבוה של חלבון, ברזל המסייע למצבים של אנמיה, סידן ואשלגן שמסייע באיזון לחץ דם. בשל הסיבים התזונתיים הרבים שנמצאים בה התאנה מסייעת מאוד בעצירות. את הפרי ניתן לאכול טרי בעונתו (כמובן יש לבדוק היטב שאין תולעים). את התאנים היבשים כדאי להשרות למשך כמה שעות לפני אכילה ואז לשלבם בשייק פירות או לאוכלם סתם כך עם אגוזים. טעים בריא ומעצים.
תכונה מעניינת יש לחלב שנמצא בפרי הבוסר לאחר שנתלש מהעץ וכן עלה שנתלש מהעץ. הנחת החלב על יבלות וירליות באופן יום יומי יכול לסייע בהסרתן.

רימון:
מיץ הרימון מכיל כמות גבוה של נוגדי רעלים חזקים מאוד, שבכוחם למנוע טרשת עורקים, לאזן כולסטרול, ולהוריד לחץ דם – בין השאר בזכות רמת האשלגן הגבוה שלו וכמו כן מעכבי גדילה של תאי סרטן הערמונית. חוקרים שהשרו תאים של סרטן הערמונית יחד עם ריכוז נמוך של תרכיז רימונים ראו שגדילת התאים הסרטניים התעכבה. הרימון מכיל כמות גבוה של ויטמין C מה שמסייע לחיזוק המערכת החיסונית.
רצוי לשתות עד כוס מיץ רימון ליום. הסובלים מאבנים בכליות רצוי שימנעו או לפחות ימעיטו משתיית מיץ הרימון בשל חומצה אוכסלית המצויה בו.

זית שמן:
שמן זית נחשב לאחד השמנים הבריאים. שמן זית מסייע לבריאות הלב וכלי הדם, מאזן את השומנים בדם ומפחית יתר לחץ דם, מסייע לעצירות ועוד.
אף עלי הזית בעלי תכונות בריאות: קיימות בהם תכונות אנטי חיידקיות, וירליות ופטרייתיות המסייעות במצבים של הצטננות שפעת ועוד. העלים אף מסייעים בהורדת סוכר לחץ דם ואיזון כולסטרול. ואף בעלי תכונה אנטי סרטנית.

דבש הוא התמר:
הפרי מכיל אחוז גבוה של סיבים תזונתיים המסייעים לאיזון שומנים בדם, מניעת עצירות ועוד. מכיל נוגדי חמצון המסייעים למניעת מחלות כלי דם ולב. כמו כן, התמר מכיל ויטמיני B המסייעים לשיפור מצב הרוח והרגעה של מתחים. קיימים בו הלוטאין והזיאקסנטין החיוניים לבריאות העיניים. הוא מכיל כמות גבוה של מינרלים שונים כגון: אשלגן ומגנזיום, המסייעים לירידה בלחץ הדם ועצירות.
כמו כן, מכיל ברזל, אבץ ועוד. התמר הינו פרי מתוק היכול לשמש כממתק וכחטיף טבעי. טעים מאוד לאכול אותו יחד עם שקדים או אגוזים, כחטיף שיכול אף לשמש כארוחה טעימה ומשביע.

אליהו שכטר
ראות-קליניקה לרפואה טבעית
www.reoot.co.il

אליהו שכטר
אליהו שכטר | ראות
קליניקה לרפואה טבעית
אליהו שכטר - נטורופת, אירידיולוג מומחה (מאבחן דרך העין) מנחה סדנאות וקורסים ברפואה הטבעית.

28/01/2018

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

Y076wXii0zKo3iXb1By5oQCWkUv8bETHEly7iCX6

אימון אישי יהודי

אלון מורה | אלעד

קופונים

261

רואה חשבון

רואה חשבון באריאל. שירותי הנהלת חשבונות, חברות, עמותות ועצמאיים, הכנת משכורות, דו״חות שנתיים לחברות, עמותות ועמצאיים, הצהרת הון, והחזרי מס לשכירים.
אריאל

קופונים

163
לנו יש הכל, צריך רק לשאול! מעל 5000 מוצרים.
שער בנימין

קופונים

373

איתור ותיקון נזילות

בטחון מ-א' ועד גג! – איתור נזילות – בדיקת נכס לצורך קנייה / מכירה
עלי

קופונים

3565

ייעוץ והכוונה בתחום האישי הזוגי והחינוכי

מתמודדת עם קשיים בתחומים שונים בחיים? יש קצרים בזוגיות, ואי הבנות? הילדים לא משתפים פעולה? רבים ביניהם? קושי בעבודה? או עם חמותך?
אריאל

קופונים

חברת טל דיגיטל בע"מ קיימת שנים רבות ומתמחה בייבוא, ייצור ושיווק של שעונים.
קרני שומרון

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

לא לא, אני לא מדברת על הקורונה.אלא על משהו חשוב הרבה יותר…
מירב מישלוב
סוכן מכירות שעובד לטובת העסק שלכם 24/7
יהודה מילוסלבסקי
הפירות והירקות בחלוקה לפי הצבעים השונים עם התכונות האופייניות להן
אליהו שכטר
איך בדיוק הופכים מאדם אנונימי אלמוני למתקין מזגנים מפורסם?
יהודה מילוסלבסקי
היא עקבה אחרי במשך שנים היא רצתה בכל מאודה להרגיש טוב עם הגוף, עם המראה , עם הבריאות שלה אבל הקורונה דחתה את החלום שלה….
מירב מישלוב
לקראת פסח הקרב ומזג האוויר המתחמם, ליאור בן ישר ממליץ על כמה טיולים מיוחדים
ליאור טיולי ג’יפים והפקות אירועים בשטח
נסענו לשילה הקדומה לפגוש את שמשון שהקים את טרקטורוני שילה. גילינו אטרקציה איכותית, בנופים עוצרי נשימה ובמסלול יפה במיוחד. ראינו שיש גם דרכים ממש כיפיות לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון.
חן לילינטל
זוהי הוצאה עצומה אשר לשמה אנו מגייסים את כל המשאבים הכלכליים שלנו בכדי ליצור לנו את התא המשפחתי המושלם.
משה לוי
חשבתם אי פעם שישנם הרבה מונחים השייכים לחיים שנלקחו מתחום עולם הציור ?למשל: פרספקטיבה. מה היא פרספקטיבה בציור?
אורה עוזיאל
copuns

שבעת המינים

שבעת המינים

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך