החיים של המתנחלים

יישובי גוש עציון – כל מה שרציתם לדעת

21/11/2023

לשיתוף הכתבה

יישובי גוש עציון הם מקומות חשובים כיוון שההתיישבות בהם הייתה ונשארה מאז ומעולם חשובה ביותר לאזרחי ישראל וליהודים ציונים אשר החלו ליישב את הארץ. על יישובי גוש עציון נלחמו אבותינו עוד בימי קדם, כדי לקיים את הצביון היהודי והמצווה הציונית לחידוש ההתיישבות בהרי עציון. מתי הוקמו יישובי גוש עציון ומי הקים אותם, והיכן בכלל הם נמצאים על המפה של מדינת ישראל? כל התשובות לשאלות האלו ומידע חשוב נוסף על היישובים הר גילה, אלון שבות, אפרת, ראש צורים, תקוע, מגדל עוז, אלעזר ועוד נספר לכם ממש כאן במאמר שלפניכם, אז המשיכו לקרוא כדי להכיר את המקומות החשובים האלו.

גוש עציון יישובים בימינו

בימינו גוש עציון הוא מועצה אזורית במחוז יהודה ושומרון, המשתרעת מדרום לירושלים בין בית לחם לחברון, ומזרחית לעמק האלה. כיום היישובים בגוש עציון הם כולם יישובים יהודים שנמצאים בשליטה גאוגרפית ישראלית אך אינם נמצאים תחת ריבונות ישראלית. בניית בית היא ההוצאה המשמעותית ביותר בחיינו, וכ-27,000 אזרחים ישראלים בחרו לבנות את ביתם באחד מ-22 היישובים במועצה האזורית גוש עציון. אלו הם מקומות שאת חלקם החלו ליישב קהילות היהודים הציוניות החל משנת 1927 ועד אחרי מלחמת העולם השנייה.

הר גילה

הר גילה הוא יישוב במועצה האזורית גוש עציון. הוא נמצא על הר גילה בגובה של 917 מטר מעל פני היום ומכאן מגיע שמו. הר גילה הוא ישוב הנמצא במרחק של כ-2.5 קילומטר מירושלים, מעל לעיירה הפלסטינית בית ג'אלא. היישוב הר גילה הוא יישוב קהילתי המונה כ-1,650 תושבים. היישוב נוסד רשמית בשנת 1968.

ראש צורים

ראש צורים הוא קיבוץ במועצה האזורית גוש עציון . הקיבוץ בנוי על חורבות הקיבוץ עין צורים שנכבש במלחמת העצמאות. כיום הקיבוץ הוא קיבוץ בעל אורח חיים ואוכלוסייה דתית, המונה כ-1,000 תושבים.

אלון שבות

אלון שבות הוא יישוב קהילתי דתי הנמצא במרכז גוש עציון, דרומית לבית לחם ומזרחית לירושלים. היישוב הוקם ליד עץ האלון הבודד שהפך לסמל של גוש עציון, אשר גילו מוערך בכ-700 שנה לפחות, ומכאן שמו של היישוב. אלון שבות הוקם רשמית בשנת 1970, על קרקעות שהופקעו בצווים פרטיים על ידי הצבא. אלון שבות הוא אחד מהישובים הגבוהים בגוש עציון וחיים בו כ-3,000 איש.

אלעזר

היישוב אלעזר נחנך רשמית בשנת 1975, והוקם על ידי משפחות עולים אקדמאים מארצות הברית. היישוב נמצא כ-18 ק"מ דרומית לירושלים וכיום הוא ישוב בעל אופי דתי לאומי, ומתגוררים בו כ-2,700 תושבים. ייחודו של היישוב מצוי בשמות הרחובות שלו אשר לקוחים מתוך תקופת שושלת המלוכה היהודית (החשמונאים), ששלטה בארץ ישראל במאה השנייה לספירה. כמו כן, שכונות ורחובות רבים בישוב נקראים על שמם של יישובי גוש קטיף עבר-הווה-עתיד.

סקירה על נופי גוש עציון

תקוע

תקוע הוא יישוב מעט גדול יותר במועצה האזורית גוש עציון, אשר מונה אוכלוסייה של 4,300 תושבים, והוא נחשב ליישוב קהילתי. תקוע הוא יישוב השוכן במזרח הרי יהודה, ודרומית מערבית להר הרודיון. היישוב הוקם בשנת 1977 על ידי תנועת אמנה וגרעיני הנח"ל "קשת" ו"ארגוב".

מגדל עוז

מגדל עוז הוא ישוב דתי אשר פועל במתכונת של קיבוץ מתחדש. זהו קיבוץ שיתופי אשר הוקם בשנת 1977 על חורבות יישוב יהודי מתקופת בית שני. קיבוץ מגדל עוז הוא מקום אשר רווי בהיסטוריה ונמצאו בו גם שרידים של כנסייה ביזנטית מהמאה ה-5 לספירה, אשר כיום נשמרות במוזאון.

מעלה עמוס

מעלה עמוס הוא ישוב חרדי במועצה האזורית גוש עציון הממוקמת במזרח הרי יהודה ודרומית לירושלים. שם היישוב נקבע לפי שמו של הנביא עמוס, והוא הוקם בשנת 1981 על ידי קבוצת אברכים בוגרי ישיבות ליטאיות. כיום מתגוררים בו חרדים ישראלים ותיקים ואוכלוסייה של עולים מארצות הברית ומברית המועצות.

נוקדים

נוקדים היא ישוב מעורב אשר הוקמה בשנת 1982 ובה חיים במשותף דתיים וחילוניים. היישוב מוכר בעיקר בזכות המכינה הצבאית "מגן שאול" אשר מתקיימת בו, המכינה צעירים מכל רחבי ישראל לשירות הצבאי. הישוב ממוקם במזרח הרי יהודה. בנוקדים גודל האוכלוסייה הוא כ-3,300 איש.

נווה דניאל

נווה דניאל הוא הישוב השני בגובהו בגוש עציון ובהרי יהודה. יישוב זה עובד במתכונת של יישוב קהילתי דתי לאומי החל משנת 1982, ומתגוררים בו קרוב ל-5,000 איש. כיוון שהיישוב בנוי על תוואי דרך ההר העתיקה, הקרויה גם "דרך האבות", הוא מוקד תיירות ביהודה ושומרון, והוקם בה מצפור האלף אשר מספק תצפית נהדרת על כל הרי יהודה ירושלים ומישור החוף.

כרמי צור

ישוב אשר הוקם בשנת 1984 ובה מתגוררים כ-1,000 תושבים. ביישוב זה מנהלים אורח חיים דתי לאומי, ושמו ניתן לו משום שהוא מוקף בכרמי גפנים. היישוב הוקם על ידי גרעין מישיבת הר עציון ביישוב אלון שבות.

מיצד

זהו יישוב קהילתי שנמצא במדבר יהודה בין בית לחם לחברון. הוא הוקם בשנת 1983 וממוקם בגובה של 937 מטר, ועל כן אפשר לחזות ממנו בנוף ירושלים, ים המלח ועין גדי. אורח החיים בישוב זה הוא חרדי-דתי.

קידר

קידר הוא יישוב קהילתי כפרי אשר נוסד בשנת 1985. תושבי קידר הם חברי האגודה השיתופית החקלאית "קידר להתיישבות של משקי חרות בית"ר בע"מ". ביישוב זה גרים כ-1,600 אנשים.

בת עין

בבת עין מתגוררת אוכלוסייה של חסידיים דתיים וחוזרים בתשובה. היישוב נוסד בשנת 1989, וייחודו הוא במעיינות וב-4 נחלים בשומרון שכדאי לא לפספס הנמצאים בקרבתו. האוכלוסייה של בת עין מונה כמעט 1,700 איש.

כפר אלדד

כפר אלדד הוא ישוב קהילתי המונה כ-300 משפחות. כפר אלדד הוא יישוב חדש שהוקם בשנת 1994, ואוכלוסייתו מורכבת מעולים ומילידי הארץ, חילוניים ודתיים. שמו של היישוב הוא על שמו של ישראל אלדד שהיה ממנהיגי הלח"י.

אפרת

אפרת היא מועצה מקומית שלא שייכת למועצה אזורית גוש עציון בשל גודלה. רבים מהעסקים ביהודה ושומרון נמצאים באפרת. היא נוסדה בשנת 1983 ומונה כ-12,000 תושבים. אפרת נמצאת דרומית לבית לחם.

לסיכום

גוש עציון הוא צבר של ישובים רבים באזור ירושלים, חברון ובית לחם. קיימים בו לא פחות מ-22 יישובים במחוז יהודה ושומרון ומתגוררים בו כ-27,000 אזרחים ישראלים לצד כפרים ויישובים בעלי אוכלוסייה ערבית. אתם מוזמנים להיכנס לאתר דפי כתום ולקרוא אודותינו כדי למצוא עסקים מכל הסוגים באזור גוש עציון ואזור יהודה ושומרון ולפרסם את העסק שלכם.

 

 

סקירה על נופי גוש עציון

21/11/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

מיטלמן2

שירותי שמאות מקרקעין

משרד-שמאות הוותיק והמומחה לאיזור יו"ש וקו-התפר.
שערי תקווה

קופונים

22
אנימציה, כתיבת ואיור ספרי קומיקס, איור ספרים, עבודות עיצוב ביד ובמחשב, הרצאות/מפגשים לכל הגילאים.
מעלה חבר

קופונים

לוגו-פרי-כפיים-min

מיכל מרקס

נעים להכיר! שמי מיכל מרקס ואני נושמת כשאני יוצרת. גם אתן.ם? אצלי תוכלו למצוא סדנאות קליעה, אריגה, ליבוד, שזירה ומקרמה. מחכה לכן.ם!
סנסנה

קופונים

163
לנו יש הכל, צריך רק לשאול! מעל 5000 מוצרים.
שער בנימין

קופונים

10 (1)
קוסמטיקה טבעית וצמחי מרפא. 100% מוצר טבעי והומוגני לעור. מנחה סדנאות ליצירת מוצרי קוסמטיקה טבעיים.
רותם

קופונים

מאיר מושקוביץ

יועץ מס

שרותי הנהלת חשבונות, ייעוץ מס וחשבות שכר
עלי

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

בליל ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, נוהגים לסדר שולחן ערוך מכל פירות האילן, ומכל פירות הארץ, ומברכים "שהחיינו" על פרי חדש. סדר ט"ו בשבט מבית רשת "על המשקל" ובנוסף מתכון מעולה!
על המשקל
מומחי השיווק הדיגיטלי מוצאים את עצמם במרדף מתמיד אחר טכנולוגיות מתקדמות שמבוססות על בינה מלאכותית חצי אוטומטיות לפרסום מקוון, מהסוג שגוגל אדס ופייסבוק מפתחות חדשות לבקרים. יש להם תחליף?
יהודה מילוסלבסקי
האופה הקטנה אופה לנו עוגת שמרים מיוחדת לחג, ומשתפת אותנו בשלבי ההתפתחות של העסק שלה.איך התחילה כשכנה שמחלקת עוגות לחברות, והיום בעלת קייטרינג ומסעדת ״רוזליה״ ברמה קולינרית גבוהה ביותר! ועוד לא כתבנו מילה על המטבח שנשרף כליל באמצע הדרך… סיפור מעורר השראה. וטעים!
חנה עגיב – האופה הקטנה ובעלת המסעדה ’רוזליה’
מעבר לטעמן המשובח של העדשים, מה ערכן הבריאותי?
אליהו שכטר
טיפול בשיטת מוח אחד- שחרור מטראומות, התמכרויות ומצבים תקועים בחיים
ריבה פרידמן
מי מאיתנו לא שמע את השאלה הזו לפחות פעם אחת במהלך הצילומים?- "זו אחת מהדרכים שלי להרשים את הלקוחות, ולהפגין מקצועיות" אני עונה בד"כ…
ברוך גרינברג
יצאנו לסופר מנחם באזור התעשיה בשילה לבדוק עם המומחים – איך בוחרים אבטיח טוב? תמיד מסופר מנחם לימד אותנו טיפים, נתן לנו לטעום – והתלהבנו
חן לילינטל
על מה עלינו להקפיד כשנרצה להרגיל את הילד עם ADHD לעשייה חדשה?
צביקה מור
copuns

יישובי גוש עציון – כל מה שרציתם לדעת

יישובי גוש עציון – כל מה שרציתם לדעת

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך