תיירות

קבר ישי ורות

02/04/2024

לשיתוף הכתבה

חברון מספרת סיפור של אלפי שנים, ולצד הנופים שעוטפים אותה, היא מציעה לא מעט נקודות היסטוריות שחשובות לעם היהודי. ממש שם נמצא קבר ישי ורות, הלא הוא אתר ספוג במסורת ובחשיבות רבה. המקום עצמו, שמשערים כי הוא מקום מנוחתו האחרון של ישי, אביו של דוד המלך, וסבתא רבתא שלו רות המואבייה, מוביל אליו המוני עולי רגל לאורך הדורות עד היום. המקום החשוב הזה, קבר ישי ורות, משלב בתוכו את המפגש המרתק בין אמונה, היסטוריה ומורשת תרבותית, מה שהופך אותו לסמל בעל חשיבות רבה ממש בלב חברון.

מי היו ישי ורות?

ישי ורות הם דמויות חשובות הנטועות עמוק במסורת היהודית, כל אחת מסמלת של אמונה, נאמנות והשגחה אלוהית כחלק משושלת ארוכה. ישי, אביו של דוד המלך, הוא אחת הדמויות הנערצות והמרכזיות ביותר בתנ"ך. תפקידו של ישי בהיסטוריה המקראית, אף שאינו מתועד בהרחבה הוא קריטי. הוא החוליה בשושלת היוחסין המקשרת את מוצאה הצנוע של משפחתו לשושלת המלכותית של דוד. ישי היה אדם צדיק, בעל תכונות אידיאליות של ענווה ויושרה שיעברו לבנו הצעיר, דוד לאחר מכן שיהפוך מנער רועה למלך ישראל.

רות היא התגלמות הנאמנות, הצניעות והחריצות וסיפורה מסופר במגילת רות. כאלמנה בעלת מסירות רבה לחמותה היהודייה, נעמי, מתוארת רות כבעלת אופי מדהים וכאישה הדוקה מאוד. האמירה המפורסמת שלה, "באשר תלכי אלך", מבליט את מחויבותה העמוקה לנעמי ולאמונתה, כאשר נישואיה של רות לבועז, קרוב משפחתה של נעמי, לא רק מבטיחים את גאולתה, אלא גם ממקמים אותה בשושלת דוד המלך. סיפורה של רות מצוין כסיפור של גאולה, שבירת מחסומים תרבותיים וחסדיו והשגחתו של אלוהים, מה שהופך אותה ואת ישי לדמויות מרכזיות במורשת היהודית.

איפה נמצא קבר ישי ורות?

קבר ישי ורות נמצא בעיר חברון, והוא נחשב לאתר בעל משמעות רוחנית עמוקה. חברון ידועה בשורשיה ההיסטוריים העמוקים וכעיר של אבות, שבה נמצאים כמה אתרים תנ"כיים משמעותיים כולל מערת המכפלה, מה שהופך אותה למוקד בעל חשיבות רבה ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים. הקבר עצמו נמצא בסביבת הרובע היהודי העתיק של חברון, על גבעה המשקיפה על מערת המכפלה. מיקום זה, המשופע בנרטיבים דתיים והיסטוריים, מספק חיבור מוחשי לעבר ומעורר תחושת המשכיות לאבות המקרא הנערצים במסורת היהודית. האתר סומן על ידי מבנים שונים לאורך מאות שנים, לרבות מבנה מיוחד ששימש במשך הזמן מקום פולחן ועלייה לרגל, המשקף את ההיסטוריה המרובדת והמורכבת של חברון עצמה.

לאורך ההיסטוריה, מיקומו המדויק של קבר ישי ורות היה נושא לספקולציות שונות. עם זאת, הוא הוכר על ידי מטיילים, חוקרים ומאמינים כאתר בעל חשיבות רבה וסומן היכן שהוא היום. על פי דיווחים מימי הביניים של מטיילים יהודים ועד לממצאים שנמצאו בסביבה, הקבר תואר ונערץ בדרכים שונות, המצביעים על קשר תת קרקעי למערת המכפלה. השילוב של מסורות בעל פה, דיווחים היסטוריים וטקסטים דתיים תורמים למיסטיקה של הקבר, מה שהופך אותו לא רק למקום פיזי אלא גם לסמל של אמונה על פני דורות. למגיעים לאזור, מוצעים לא מעט צימרים בחברון המאפשרים להם להגיע אל הקבר ולאתרים נוספים לביקור, ולחזור ללון קרוב במקום נוח ונעים.

מי מחזיק בבעלות על קבר ישי ורות בימינו?

אם אתם מבקרים באזור, תוכלו להשתתף באחד מתוך מבחר של שלל אירועים ביהודה שבחלקם מספרים על אודות המקום וחשיבותו ובחלקם נותנים מקום של כבוד לסיפורים ואירועים אחרים, שנועדו למשוך אל האזור מבקרים ומתעניינים. באשר לקבר ישי ורות בימינו, בדומה לאתרים אחרים בחברון, גם כאן יש מורכבות רבה. על פי הסכם חברון משנת 1997, שייך המקום לצד הישראלי ומאז השנים 2002 פועל שם גם בית כנסת, המשמש את תושבי המקום ואת המבקרים בקבר.

 

תצפית מעל מבנה קבר ישי ורות

התצפית על קבר ישי ורות חושפת אתר השזור עמוק בנרטיבים הדתיים והתרבותיים של חברון העתיקה. ממוקם בראש תל רומידה, הידוע בתקופה המודרנית כשכונת אדמות ישי, המבנה מתוארך לתקופה הצלבנית, ועוטף מאות שנים של כבוד דתי ומורשת אדריכלית. המבנה עומד כעדות למורשת של דמויות מקראיות חשובות אלו והוא מושך אליו, כאמור, לא מעט מבקרים. ביקורו של רבי עובדיה מברטנורא ותפילותיו לאחר מכן במקום מחזקים עוד יותר את משמעותו כמקום תפילה ועלייה לרגל, כאשר כיוון המבנה לירושלים, ובעיקר המבנה המקומר במערב החצר, מרמז על תפקידו ההיסטורי כבית כנסת, המדגיש את התכנון המדוקדק והכוונה הרוחנית העומדת מאחורי בנייתו.

שבועות בקבר ישי ורות

חג השבועות בקבר ישי ורות בחברון הוא חוויה מרגשת ומעשירה מאוד מבחינה רוחנית ודתית, הנטועה במסורות קדומות הקושרות את האתר ליסודות ההיסטוריה והמורשת היהודית. על פי מסורות ארוכות שנים, מאמינים כי אתר זה, השוכן על תל עתיק של חברון העתיקה, הוא מקום מנוחתם האחרון של ישי, אביו של דוד המלך, ורות המואבייה, כאמור, המקשרת אותו ישירות לשושלת של מלכות דוד. בחג השבועות, קריאת מגילת רות באתר קדוש זה היא עדות רבת עוצמה לדמותה הנערצת של רות, דמות נאמנה וחזקה. הקבר, הנגיש לביקור ולתפילה בכל שעות היום במהלך תקופה זו, מקבל בברכה מאות יהודים המתכנסים מדי שנה כדי להתחבר לשורשיהם הרוחניים, להשתתף בקריאת המגילה וליהנות זה מחברתו של זה. יש לא מעט מסעדות בחברון והסביבה ועסקים מקומיים ביישובי גוש עציון הפעילים בתקופה זו ושמחים לקבל אליהם את המבקרים המעוניינים בארוחה טובה או בבילוי.

 

לסיכום

קבר ישי ורות בחברון העתיקה הוא סמל בעל חשיבות רבה. אל הקבר עולים מבקרים לאורך כל השנה, ובייחוד במהלך חג השבועות, בו קוראים את מגילת רות. באזור מתקיימים אירועים שונים, יש צימרים ומסעדות שאפשר לשלב במהלך הביקור ובעיקר מוצעת ההזדמנות לספוג את המסורת היהודית על כל הנפלאות שבה.

 

שיבולים

02/04/2024

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

2230
מופע להטוטים, הצגות תוכן משולבות להטוטים המיועדות לילדים, נוער ומבוגרים.
כפר תפוח

קופונים

אהרון גולדנברג עורך דין

עורך דין ונוטריון

אהרון גולדנברג, עורך דין עוסק במגוון שטחי משפט. סיים בהצטיינות את לימודי המשפטים. מספר שירותים עבור רשויות מקומיות,
עינב | נתניה

קופונים

406

סוכן ביטוח

בס"ד סוכנות הביטוח בהנהלת רמי זית פועלת למעלה מ-20 שנה בכל ענפי הבטוח. מיצגים מספר רב של חברות דבר החוסך ללקוח את סקר השוק."
קרית ארבע

קופונים

Q63hKRc7cWqoRcnx85UWJ3KsjDOB6lEOIHCaJqCF

שיווק ופרסום

החברה הוקמה בשנת 2016 ע"י יהודה מילוסלבסקי במטרה לתת מעטפת שירותים ייחודית לשיווק עסקים בזירה הדיגיטלית.
קרית ארבע

קופונים

LCHCZZxKJsaItK1D1mAjkgvgH5gruCmdWzeWCOsV
וילה ברון נמצאת ביישוב בת עין, מול נוף משגע וטבע קסום. מתאימה לזוגות ולמשפחות. כחצי שעה מירושלים ו20 דקות מבית שמש.
בת עין

קופונים

3718

תכשיטים בעיצוב ייחודי

תכשיטים עבודת יד, מחומרים איכותיים ובתשומת לב לפרטים הקטנים. סדנאות תכשיטנות לנשים ונערות בקבוצות קטנות ובהדרכה אישית.
עפרה

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

מחקרים מראים כי אדם ממוצע סוחב משהו כמו 6 ק"ג של פסולת שדבוקה לרירית המעי הגס שלו, שגם אכילה בריאה לא תמיד תצליח לנקות.
נעה מיכאלי
לרובנו קשה לעמוד בפני ריחו המתוק והמשכר של השוקולד. עירית ברנשטיין משתמשת במתוק מתוק הזה למטרה אחרת – יצירת חוויות מגבשות לקבוצות שונות.
השולחן המתוק
וכיצד תרגול יומיומי יסייע לכם לתקן את הנזקים שהיא גורמת
יהודה מילוסלבסקי
כאשר הסמארטפון הופיע, אכן היו חוקרים שניבאו שהשעמום יחלוף מהעולם, כי באמצעותו אתה יכול למצוא לעצמך משהו להתחבר אליו כמעט בכל מצב ובכל מקום. מדי פעם אני שומע מישהו שאומר שכל מה שאתה צריך בחיים זה מסך, מטען, ורשת ווי-פיי.
מירב מישלוב
חיי האשה בנויים ממעגלים ומעברים – מעבר משנות הינקות לשנות הילדות, מגיל ההתבגרות לגיל הפריון, מגיל הפריון לגיל המעבר, ומגיל המעבר לגיל הזיקנה.
ד"ר חנה קטן
יצאנו למרכז הקניות ״לב עלי״ בישוב עלי בבנימין, לראות איך נראה עולם האופנה של נשות יהודה ושומרון.
חן לילינטל
10 שאלות מצויינות בעניין עריכת צוואה בישראל
ג’קסון ושות’ – שירותי עריכת דין, נוטריון, ותרגום מקצועי
אסור לנו לנום שנת ישרים, ולחלום את עתידנו. צריך לקום ולעשות מעשים – אבל מתוך אמונה גדולה. איך עושים? תשאלו את גיבורי גוש קטיף יבנה ויכונן. את אנשי נצרים. הם ידעו ללמד אותנו איך לחיות את החלום.
חנה קטן
לשאלה "למה?" אתם מגיבים בפשטות או בטון עצבני: "כי אני אמרתי לך" אבל אתם נוכחים ש"זה לא עובד". המשימה לא בוצעה ומדד המתח והתסכול עולה.
חדוה אריאל עו"ס M.S.W
מומחי השיווק הדיגיטלי מוצאים את עצמם במרדף מתמיד אחר טכנולוגיות מתקדמות שמבוססות על בינה מלאכותית חצי אוטומטיות לפרסום מקוון, מהסוג שגוגל אדס ופייסבוק מפתחות חדשות לבקרים. יש להם תחליף?
יהודה מילוסלבסקי
copuns

קבר ישי ורות

קבר ישי ורות

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך