מאמרים

טיולים בבקעת הירדן – לפה אתם חייבים להגיע

20/11/2023

לשיתוף הכתבה

ישראל היא ארץ מדהימה, יש בה נופים מגוונים ואתרי טבע יפהפיים – הרים, נחלים, מדבריות צחיחות לצד נהרות שוצפים, מפלים, שדות וימים. בין כל האזורים הללו, אחד האזורים המעניינים ביותר לטייל בהם בישראל הוא בקעת הירדן. הבקעה נמצאת לאורך גדות נהר הירדן בצפון ים המלח והיא חלק מהשבר הסורי אפריקני שיצר מראות גאולוגיים מהיפים בעולם. מהסיבה הזאת מדובר באזור ירוק ופורה, ויש בו הרבה אפשרויות לטיולים ולסיורים מהנים במקורות מים שונים הנובעים מנהר הירדן ומנחלים הנשפכים אל הכינרת. במאמר זה נסקור כמה מהאתרים הטובים ביותר לבקר ולטייל בהם בבקעת הירדן, כולל נחל תלכיד ופיראן, העוג'ה, עינות פצאל והסרטבה.

נחל תלכיד ופיראן

אחד הטיולים המומלצים ביותר בעמק הירדן הוא לאורך נחל תלכיד ונחל פיראן, שהם שני נחלים שונים הנמצאים בקרבת וואדי פיראן. נחל תלכיד ופיראן הם נחלי אכזב גדולים אשר זורמים מצפון, מכיוון הרי השומרון למזרח בקעת הירדן. שני הנחלים האלה הם רק חלק מ-4 נחלים נוספים בשומרון שכדאי לבקר בהם. הם יוצרים ערוצים צרים ועמוקים בין צוקים גבוהים משני צדדיהם, ומהם נשקף נוף דרמטי של אחו ירוק ורחב, שיהיה גם מלא בפרחים אם יהיה לכם מזל ותגיעו בעונה. כמו כן, לאורך הנחל יש מסלול הליכה יפהפה שעובר בין צמחייה מקומית, מפלים ובריכות מים. אפשר לראות עופות וחיות בר כמו שפני סלע. הטיול מתאים לכל הגילאים, אך יש לזכור כי הוא מעט מאתגר ורמת הקושי שלו היא בינונית, ויש שיגידו שמתאים יותר לאנשים גדולים מעט משום שהיא כוללת טיפוס. משך המסלול הוא עד ארבע שעות הליכה ואורך המסלול הוא בין 3-2 קילומטרים במסלול מעגלי, כאשר המסלול מתחיל בחניון נחל תלכיד אשר ממנו עולים במעלה נחל פיראן.

עוג'ה

וואדי עוג'ה, עין עוג'ה או נחל יט"ב, הוא שמורת טבע ייחודית השוכנת בדרום בקעת הירדן, צפונית לים המלח וליריחו. העוג'ה היא נווה מדבר קסום מלא במעיינות, בבריכות מים ובצמחייה ירוקה ופורחת של חרציות, פרחי עין הפר, אירוסים, כלניות ועוד. לכן, העוג'ה נחשבת לאחד ממוקדי התיירות ביהודה ושומרון. במסלול העוג'ה ונחל יטב יש לטייל עם מדריך טיולים מוסמך, וכמו כן להיות מאוד זהירים מכיוון שמדובר במסלול אשר נמצא בשטח C, ובאזור מסביב קיימות אוכלוסיות פלסטינאיות ובדואיות. המסלול משלב נופים ירוקים שלצידם יש מדבר צחיח ולכן הוא מזכיר נווה מדבר. זהו נוף ירוק ופורח יוצא דופן, בלב המדבר אשר בתחילתו תלכו הוואדי אשר נמצא בין קניונים ומהוואדי תגיעו ישירות לבריכת העוג'ה הטבעית הנובעת מתוך האדמה. יש גם אזור מוצל מלא בשולחנות פיקניק למנוחה ולאכילה. הטיול בעוג'ה מתאים לכל הגילאים ומומלץ בעיקר בעונת האביב כאשר חם יותר. זו פינה נדירה של צל ומים זורמים באמצע הנוף המדברי של ים המלח ובקעת הירדן. חוויה מרעננת ומומלצת.

עינות פצאל

עינות פצאל הם מעיינות ונביעות מים מרהיבים הנובעים לאורך נחל פצאל בצפון מערב בקעת הירדן. המים הצלולים והקרירים של המעיינות, זורמים ומתנקזים היישר ממורדות מזרח השומרון אל בקעת הירדן לאורך של 11 ק"מ. במאה ה-20 מי הנחל היו זורמים עד לבריכה ענקית ליד תל א-שייח דיב, וממלאים אותה לצרכי חקלאות ועוד. בנסיעה מערבה לאורך נחל פצאל אפשר לראות את שרידי העיר פצאליס ואת טחנת הקמח מהתקופה העות'מאנית. מעיינות פצאל הם אלו הם שיוצרים נוף של בריכות ומפלים ירוקים באמצע המדבר, כאשר סביב המים צומחת צמחייה סבוכה של שיחי פטל קדוש פלגית שיחנית, ועצי שיזף שהם בית גידול לציפורי שיר רבות. עינות פצאל הוא מסלול הליכה קצר וקל יחסית שעובר בין הבריכות והמפלים. ואפשר ליהנות משהיה בצימרים שנמצאים לא רחוק ממנו אם אתם מתעייפים, ומביקור בעסקים ביהודה ושומרון. אפשר גם לשכשך במים, לשבת בצל וליהנות מהנוף המדברי היפה. האזור מתאים לכל המשפחה ומומלץ להביא איתכם צידנית לפיקניק. זוהי פינת חמד מושלמת לטבילה במים ולמנוחה באמצע סיור בעמק הירדני.

דקלים בבקעת הירדן

הסרטבה

הסרטבה היא אתר ארכאולוגי מרשים הנמצא צפונית לים המלח. הוא מוכר גם בשמו השני האלכסנדריון, ומוגדר רשמית כשמורת טבע. הסרטבה הוא אחד ההרים הגבוהים ביותר בגוש ההררי בדרום מדבר שומרון, והוא מגיע לגובה של 650 מטר, כאשר אפשר להתרשם מהקרן החדה והבולטת של ההר עליה נבנה המבצר הישר מכביש 90 למטה. האתר כולל שרידי מבצר חשמונאי ענק מתקופת החשמונאים המתוארכת לשנים 103-76 לפני הספירה, שנבנה על צוק תלול על ידי אלכסנדר ינאי שהיה מלך חשמונאי יהודי. כמו כן, אפשר להבחין שם במערכת המים הקדומה והמתוחכמת שבה השתמשו כדי לאסוף מי נגר עילי ולשנע אותם בין תעלות מים סגורות, דרך אוכף נמוך ממערב לתל, ובבורות המים הנמצאים למרגלות הפסגה. היום מבצר הסרטבה הוא אתר תיירות פופולרי שיש בו תצפית מרהיבה על בקעת הירדן ולדרום מדבר השומרון. במקום יש שרידים רבים גם מתקופת הורדוס, ועדויות שונות הראו כי דווקא במבצר זה הורדוס ושלומציון המלכה הסתירו אוצרות שונים. סביב האתר פזורות גם כמה מערות קבורה עתיקות חצובות בסלע. טיול אל מבצר האלכסנדריון בהר הסרטבה, הוא אפשרות נהדרת לבצע צילומים לכל המשפחה באתר מדהים, ותוכלו לקרוא על טיפים לצילומי משפחה כדי לעשות זאת בקלות. כמו כן, הטיול במבצר מאפשר לחוות את הנופים המדבריים היפים בשילוב היסטוריה מרתקת של תקופת החשמונאים והצלבנים. זו תחנה חובה לכל מבקר בבקעת הירדן ובאזור ים המלח.

לסיכום

בקעת הירדן היא אוצר טבע מבורך באזור יהודה ושומרון המגיעה עד לים המלח. האזור מציע נופים מגוונים ואתרים היסטוריים וארכאולוגים מעניינים. טיולים מומלצים כוללים את נחל תלכיד והכפר פיראן, שמורת העוג'ה, עינות פצאל ומבצר הסרטבה. עם זאת, חשוב מאוד להתייעץ עם גורמי ביטחון בעת הגעתכם לטיולים באזור. כל אחד מהאתרים מציע חוויה שונה של טבע, נוף ומורשת. בקעת הירדן הוא יעד תיירותי משתלם לכל מי שרוצה לחקור וליהנות מהפינות היפות של הארץ. טיול בבקעה מאפשר לחוות את יופיו של המזרח התיכון במלוא הדרו.

 

 

מים בבקעת הירדן

20/11/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

2230
מופע להטוטים, הצגות תוכן משולבות להטוטים המיועדות לילדים, נוער ומבוגרים.
כפר תפוח

קופונים

בת עיין
בהרי יהודה בבת עין בגוש עציון ,בנוף פסטוראלי ,מתחם אירוח למשפחות,זוגות,או יחידים עד 20 איש . קרוב למעיינות,מסלולי טיולים ואטרקציות
בת עין

קופונים

3338
מרכז מסחרי שוקק חיים בלב קהילת היישוב עלי
עלי

קופונים

57

קייטרינג לאירועים ושבתות

קייטרינג לאירועים בר/בת מצווה, בריתות, חנוכת בית/עסק, ארוחות עסקיות ועוד. קייטרינג לשבתות שבתות חתן/כלה, בר מצווה
עלי

קופונים

צ'אנס

Last Chance

פונדק דרכים עם אוכל ישראלי טעים ומפנק. כשר רבנות בקעת הירדן. א-ה 8 עד חצות, ו' 8 עד שעה לפני כניסת השבת. מצאת השבת עד חצות. בדרך לים המלח.

קופונים

בת עיין
בהרי יהודה בבת עין בגוש עציון ,בנוף פסטוראלי ,מתחם אירוח למשפחות,זוגות,או יחידים עד 20 איש . קרוב למעיינות,מסלולי טיולים ואטרקציות
בת עין

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

מי מאיתנו לא שמע את השאלה הזו לפחות פעם אחת במהלך הצילומים?- "זו אחת מהדרכים שלי להרשים את הלקוחות, ולהפגין מקצועיות" אני עונה בד"כ…
ברוך גרינברג
לקראת פסח הקרב ומזג האוויר המתחמם, ליאור בן ישר ממליץ על כמה טיולים מיוחדים
ליאור טיולי ג’יפים והפקות אירועים בשטח
שבעתם ממאכלי חלב? קבלו מתכון לגבינה טבעונית קלה להכנה שעשוייה מאגוזי קשיו
על המשקל
לפעמים אנחנו נכנסים לדיאטה שלנו באופן שרק מזמין את הדיאטה הבאה
מירב מישלוב
בשומרון מדווחים כי מאז הודעת החרם של AIRBNB חלה עליה דרמטית בהתעניינות במוקדי התיירות באזור: פניות הגיעו מכל העולם.
עוזי ברוך | התפרסם בערוץ 7
לא לא, אני לא מדברת על הקורונה.אלא על משהו חשוב הרבה יותר…
מירב מישלוב
רבים מאתנו סובלים בחורף מגודש באף (נזלת). זהו אכן דבר הגורם לנו מטרד גדול. הנזלת מכבידה על ההתנהלות היומית, מפריעה לנו בפגישות חשובות ויש רבים שאף מתקשים לישון בלילה בגלל אף סתום. קיימים תכשירים רבים להתמודדות עם הנזלת, החל מטיפות אף שמשחררות את האף הסתום ומאפשרות להירדם והמשך בכדורים המייבשים את הנזלת.
אליהו שכטר
חרמות מבית ומחוץ לא רק שלא ישברו אותנו, אלא רק יחזקו אותנו! דפי כתום בסרטון הסברה בינלאומי על המענה ההולם לרוצים לכלותינו.
מערכת דפי כתום
מסלול נהדר לעונת האביב, שני ואדיות קניוניים המתחתרים בסלע הקשה אל מול הרי הגלעד. בעונת הפריחה המסלול לובש מרבדים עצומים של פרחי בר מכלניות עד תורמוסים.
מרכז סיור ולימוד שומרון
מסתבר שהגישה של האדם לבריאותו ומצבו הנפשי, שמח או עצוב, משפיעים על תהליכי הריפוי של מחלות וחלילה הפוך.
אליהו שכטר
copuns

טיולים בבקעת הירדן – לפה אתם חייבים להגיע

טיולים בבקעת הירדן – לפה אתם חייבים להגיע

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך