סוגי יין אדום

23/08/2023

לשיתוף הכתבה

חובבי יין אדום משובח? אם אתם באמת אוהבים יין, אתם חייבים להכיר את הסוגי היין העיקריים, ובמאמר שלפניכם נגע בכמה מילים בכל אחד מהסוגים הנפוצים ביותר. רגע לפני שנגיע אל לב העניין, בואו נדבר על ההבדל בין יין מתוק לבין יין יבש וחצי יבש.

ההבדל בין יין מתוק ליין יבש וחצי יבש

יין יבש מכיל את הכמות המינימלית האפשרית של סוכר ולכן טעמו חמצמץ. יין חצי יבש מכיל רמות סוכר מתונות והוא מציע איזון בין מתיקות לחומציות. יין מתוק מכיל כמות סוכר נכבדת, מה שמביא לטעם מתוק מובחן. רמת המתיקות נקבעת על פי זן הענבים והדרך שבה מכינים את היין. בסופו של דבר מומלץ לבחור יין לפי העדפה אישית של הטעם.

 

הזנים המובילים של היין האדום

 

קברנה סוביניון

קברנה סוביניון הוא יין אדום מוכר ופופולרי, והוא בדרך כלל יין בעל גוף מלא וטעמים נועזים. מקורו של היין הזה הוא בחבל בורדו, והוא מוכר ברחבי העולם בזכות צבעו העמוק, הטאנינים העשירים (תרכובות המצויות ביין היוצרות תחושה של מרירות ויובש בפה ונמצאות בעיקר ביינות אדומים) והטעמים של פירות כהים בתוך רמיזה של עשבים. הוא מתיישן היטב ויישון שלו בחביות עץ אלון תורם לטעם המורכב והעשיר.

 

מרלו

המרלו הוא זן ענבים אדומים הגדל בכמויות נרחבות ברחבי העולם. היין מהולל בזכות אופי הטעם הנגיש והקליל והוא נחשב ליין להמונים. גם מקורו של היין הזה הוא בחבל בורדו, והוא בדרך כלל בעל גוף בינוני עד מלא, המכיל טאנינים רכים, טעמים של פירות בשלים כמו שזיף ודובדבן, ולעיתים קרובות ברמיזה של שוקולד או תבלינים. אפשר למצוא סוגים של מרלו משובח צעיר או מיושן וכן למצוא את זן הענבים בבלנדים או במקור יחיד.

 

שיראז

שיראז (הידוע גם בשם סירה) הוא זן ענבים אדום פופולרי שממנו מכינים יינות חזקים ונועזים מאוד. מקורו ביקבים של צרפת והוא משגשג באזורים שונים ברחבי העולם. יינות שיראז מאופיינים בטעמים עזים של פירות יער כהים, פלפל שחור ותבלינים לצד טאנינים בולטים. מנעד הטעמים של יינות שיראז הוא רחב למדי ואפשר גם למצוא סוגים שהם יותר קלילים ופחות עמוקים.

 

קברנה פרנק

יינות קברנה פרנק נחשבים ליינות ארומטיים ואלגנטיים. זן הענבים מגיע מאזור בורדו וגדל בצורה נפלאה גם באזורי אחרים ברחבי העולם. יינות קברנה פרנק הם בעלי ניחוחות עשבוניים ופרחוניים בטעמים של פירות יער אדומים. הם בדרך כלל בעלי גוף בינוני ומכילים טאנינים מתונים, מה שהופך אותם לטעימים מאוד בצעירותם, אך גם למוצלחים בהחלט לאחר תקופת התיישנות. קברנה פרנק הוא מרכיב מרכזי בבלנדים של בורדו.

 

פטיט סירה

פטיט סירה (אותו מבלבלים לעיתים קרובות ביין סירה), הוא זן ענבים אדומים חזק המוכר בזכות היינות הכהים והסמיכים שמייצרים ממנו. אומנם מקורו בצרפת, אך היום הוא גדל בעיקר בקליפורניה. חובבי היין המושבעים מכירים היטב את היינות בתור כאלו שהם בעלי גוף מלא וטעמים עזים של פירות שחורים, פלפל שחור ולעיתים קרובות רמז של שוקולד או אספרסו. הוא ידוע ברמות הטאנין הגבוהות שלו ובפוטנציאל ההתיישנות שלו, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית לאלה המחפשים יינות נועזים המשתמרים לאורך זמן.

 

מלבק

כמו מרבית היינות האדומים שדיברנו עליהם עד עתה, גם מקורו של יין המלבק הוא בצרפת, אך היום ידוע בעיקר בתור יין ארגנטינאי. יינות המלבק ידועים בצבעם העמוק והסגול ובטעמים העשירים של פטל שחור, שזיף ודובדבן כהה, בדרך כלל ברמיזות דקות של שוקולד ותבלינים. ליינות מלבק יש בדרך כלל טאנינים רכים והם נחשבים לעדינים ולנגישים ולכאלו המתאימים מאוד לצד ארוחות יום-יומיות.

 

פינו נואר

פינו נואר הוא זן ענבים ייחודי שממנו אפשר לייצר יינות אלגנטיים וקלילים יחסית בטעמם. מקורו של הזן הוא בבורגונדי, אך היום הוא גדל בהרבה מאוד מקומות ברחבי העולם. יינות פינו נואר מאופיינים בטעמים עדינים של פירות יער אדומים, דובדבנים ורמיזה של עשבים. הם בדרך כלל בעלי מרקם חלק וקליל ויורדים בקלות בגרון. פינו נואר נחשב ליין מוערך ביותר בקרב חובבי יין מושבעים בשל העדינות שלו ומורכבות הטעמים.

 

קאריניאן

יין קאריניאן הוא זן הגדל בעיקר בצרפת ובספרד. יינות קאריניאן הם בעלי צבע עמוק ואופי חזק, בטעמים של פירות יער כהים, דובדבנים ולפעמים רמיזה של אדמה או של עשבי תיבול. יש להם בדרך כלל טאנינים ברמה מתונה ובחומציות מאוזנת, מה שאומר שהכי טוב לשתות אותם כשהם צעירים והם פחות מתאימים ליישון. קריניאן הוא זן המשמש לעיתים קרובות בבלנדים של יין ומוסיף מבנה ומורכבות ליינות.

 

גראנש

פנפולדס גראנש, המכונה "גראנש", הוא יין אוסטרלי אייקוני ואהוב מאוד ברחבי אולם כולו. זהו יין נחשב מאוד מסוג שיראז (סירה), הידוע באיכות יוצאת דופן ובפוטנציאל התיישנות יוצא דופן. גראנש הוא יין בעל גוף מלא ומורכב, בטעמים של פירות כהים, תבלינים ורמיזות עץ אלון. הוא מתיישן בחביות עץ אלון אמריקאי חדשות, מה שמשפיע באופן ישיר על האופי הייחודי שלו. גראנש נחשב לאחד היינות המשובחים של אוסטרליה והוא מבוקש על ידי אספנים וחובבי יין ברחבי העולם.

 

סוגי יין אדום - המלצות של דפי כתום

 

איך נבדיל בין הסוגים השונים?

כדי להבדיל בין סוג יין אדום יש להתמקד בזן ענבים, בצבע, בארומה, בטעם ובמקור הענבים. הינה כמה דגשים כלליים:

  1. זן ענבים: יינות אדומים שונים עשויים לרוב מזני ענבים ספציפיים. לדוגמה, קברנה סוביניון נוטה להיות נועז ובטעמי פירות כהים, בעוד הפינו נואר בהיר יותר ובעל תווי פרי אדום.
  2. צבע: שימו לב לצבע היין. יש זנים שהם בהירים ושקופים בעוד שאחרים הם סמיכים ודחוסים.
  3. ארומה: מערבבים את היין בעדינות ומריחים. לכל זן ענבים ניחוח מובחן. לקברנה סוביניון למשל תווים של דומדמניות שחורות, בעוד למרלו ניחוחות של שזיפים או דובדבנים.
  4. טעם: טועמים את היין, משחקים איתו מעט בפה ובוחנים את התחושה. האם הוא קל ופירותי או עשיר וכבד? ליינות אדומים שונים טעמים ותחושה משתנה בפה.
  5. מידע על התווית: התוויות מציינות לעיתים קרובות את זן הענבים שממנו היין עשוי או את התערובת שבה נעשה שימוש. חפשו שמות זנים וכן את אזור הגידול של הענבים.

 

לסיכום

אלו היו סוגי היין האדום הנפוצים ביותר, ואם לא יצא לכם לנסות את חלקם בתור חובבי יין, זה לגמרי הזמן לפרגן לעצמכם בבקבוק יין אדום משובח. ואם אתם מחפשים את החוויה האותנטית ביותר, שווה לבקר במגוון היקבים של מדינת ישראל ואותם תוכלו למצוא כאן באתר. תיהנו!

כוס יין אדום - המלצות של דפי כתום

23/08/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

נהרא

טעמים שנפגשים

קייטרינג משובח ובלתי נשכח שמחות * כנסים מקצועיים * הזמנת אוכל מוכן אירועים אותנטיים וייחודיים ממטבחו של השף ניר בנדט
בת עין

קופונים

תמונה חלופית לעסקים

ברוך גרינברג

חוויה צילומית, זו התחושה לאחר סט צילום אצל ברוך. האור, הנעימות, התיעוד והתוצאה, כל אלו גורמים להבין שצילום הוא לא מותרות.
עפרה

קופונים

244

הר חברון

הכשר הרה"ג דוב ליאור. סדנאות תפילין חוויתיות. מפרט הלכתי שקוף וברור משלוחים לכל הארץ והעולם. תעודת אחריות ללא אותיות קטנות 35 שנות ניסיון
בית חגי

קופונים

155
טל מערכות – החברה הותיקה והפעילה בישראל בתחום הפצת מידע יהודי במדיה אלקטרונית ממוחשבת.
פדואל

קופונים

חוויה בבקעה לוגו סופי-min

טיולי קלאב קאר במשכיות

ימי גיבוש, משחקי ניווט, וטיולי קלאב – קאר בבקעת הירדן הקסומה.
משכיות

קופונים

aSSRjvbaLLhAtX8x93dnb6oYnmOQz4pqcnMqRGe2

נעה מיכאלי

חברת FOREVER היא היצרן הגדול ביותר בעולם של מוצרים המבוססים על ג'ל אלוורה טהור עם שליטה בכ- 90% מהשוק העולמי!
מעלה מכמש

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

אין מורה בישראל שלא שמע את המשפט "הוא ילד מה זה רגיש תטפל בו בכפפות של משי". האם ההגדרה נכונה?האם היא מועילה? ואיך נכון לנהוג?
צביקה מור
טיפול בשיטת מוח אחד- שחרור מטראומות, התמכרויות ומצבים תקועים בחיים
ריבה פרידמן
מחפשים היכן לטייל בחול המועד? יש רק יומיים ורוצים להספיק הכל? במיוחד בשבילכם, הכנו מקבץ עם מיטב הבילויים ביש״ע! לכם נשאר רק לבחור.. תהנו.
חן לילינטל
10 שאלות מצויינות בעניין עריכת צוואה בישראל
ג’קסון ושות’ – שירותי עריכת דין, נוטריון, ותרגום מקצועי
בשומרון מדווחים כי מאז הודעת החרם של AIRBNB חלה עליה דרמטית בהתעניינות במוקדי התיירות באזור: פניות הגיעו מכל העולם.
עוזי ברוך | התפרסם בערוץ 7
שתזכו לרזות בחיבור לגוף. לרגש. לנשמה.
מירב מישלוב
רבים האנשים שפגשתי בקליניקה שלי שהורידו ממשקלם לא מפני שהפסיקו לאכול, כי אם מכך שאכלו את המזון המתאים להם, על פי הכללים שהתאימו להם, ולאחר שטיפלו בגורמים לעודף המשקל. בכך הם הרוויחו טיפול בבעייתם ואף הורידו במשקלם.
אליהו שכטר
דוגמאות מעולם הזוגיות והפוריות
ריבה פרידמן
ליוויתי מאות נשים לאורך השנים.יש 4 סיפורים שאני לא שוכחת.בכולם, הגיעו אלי אחרי שכבר רזו בעבר אך עלו בחזרה.
מירב מישלוב
copuns

סוגי יין אדום

סוגי יין אדום

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך