תיירות

הג'ובה הגדולה

02/04/2024

לשיתוף הכתבה

על אף שהמדינה שלנו היא די קטנה בשטח ביחס למדינות אחרות, אפשר למצוא בה לא מעט פינות חמד נפלאות ומסלולי טיול מומלצים, ואם אתם חובבי טבע והליכות בשטח תוכלו למצוא בקלות מקומות רבים ונהדרים לבקר בהם. אחד המקומות המיוחדים ביותר בארץ נמצא ברמת הגולן ונקרא הג'ובה הגדולה – זוהי תופעת טבע ייחודית הנמצאת בלב שמורת טבע בצפון, וזהו מקום שבהחלט כדאי לראות לפחות פעם בחיים. אם עדיין לא הייתם שם, זהו הזמן להכיר את הג'ובה הגדולה – בואו נדבר על הגודל הייחודי שלה, נבין איך היא נוצרה וגם נדבר בכמה מילים על האזור באופן כללי.

מהי הג'ובה הגדולה? 

הג'ובה הגדולה (הנקראת בערבית ג'ובת אל-כבירה) היא בור וולקני ענק הנמצא במרכז של שמורת הטבע יער אודם. זוהי בעצם תופעת טבע מעניינת המושכת אליה תיירים מכל רחבי הארץ והרבה פעמים גם חובבי גאולוגיה וטבע המגיעים מחו"ל לבקר בישראל. המקום הייחודי של הג'ובה הופך את המקום לאטרקטיבי אפילו יותר, כיוון שמדובר באחת מהשמורות היפות ביותר בישראל, שהיא פנינת טבע אמיתית בלב הגולן הירוק. אנשים המגיעים לביקור משלבים לא אחת אטרקציות נוספות כמו מעיינות חמים ברמת הגולן, מפלים ונחלים שאפשר למצוא בשפע בסביבה וכמובן חוויות קולינריות נהדרות. לפני שנבין איך נוצרה התופעה הגאולוגית הייחודית הזו, בואו נדבר קצת על הגדול העצום ויוצא הדופן של הג'ובה הגדולה.

 

מהו הגודל של הג'ובה הגדולה?

אין ספק שסימן ההיכר העיקרי של הג'ובה הגדולה הוא הגודל העצום שלה, ולא סתם היא קיבלה את השם הזה. זהו שקע מרשים ביותר שנפער בקרקע, והגודל שלו הוא מדהים – רוחב של 600 מטר ועומק של 60 מטר. כאשר עומדים על שפת הג'ובה, מתגלה לפניכם מחזה מרהיב ומיוחד שממש לא רואים בכל יום, והוא מעין עמק מלא צמחייה ירוקה, פרחים ובעלי חיים. אגב, אם אתם כבר מגיעים לאזור ומחפשים מסלולי טיול מומלצים, שווה בהחלט להגיע לטייל בשביל אלי כהן, אחד המסלולים היפים ביותר בסביבה שנקרא על שמו של המרגל המפורסם.

 

איך נוצרה הג'ובה הגדולה?

עד לפני 300,000 שנים בערך הייתה רמת הגולן אזור געשי פעיל, ומאז הפעילות הוולקנית שם נפסקה. בעבר הסברה הייתה שפני השטח קרסו לתוך מערות קרסטיות תת קרקעיות שנוצרו מתחת לשכבת הבזלת או אל תוך חללים וולקניים, אך כיום יש שתי סברות עיקריות לדרך היווצרותה של הג'ובה. הסברה הראשונה היא שגזים נפלטו מהאדמה, וגרמו לפיצוץ אדיר שיצר שקע בקרקע. הסברה השנייה היא שזרם לבה תת קרקעי לוהט גלש מאזור הר אודם ופגש באגם תת קרקעי, והחיבור הבלתי צפוי בין החום לקור יצר פיצוץ ענק. התוצאה הייתה שטח קרקע שקרס לתוך עצמו ומסביב התעופפו סלעי בזלת רבים. התופעה המיוחדת הזאת ברמת הגולן מצטרפת לעוד תופעות ייחודיות רבות באזור, שסביבן תוכלו למצוא לא מעט אירועים בגולן, ככה שאם אתם מתכננים ביקור בקרוב אנו ממליצים בחום לברר מראש ולהצטרף לחוויות המיוחדות.

 

הג'ובה הגדולה יער אודם

הג'ובה הגדולה נמצאת בלב שמורת יער אודם – זהו אחד האזורים המומלצים והיפים ביותר לבקר בהם ברמת הגולן ובמדינת ישראל בכלל. יער אודם הוא פלא טבע שובה לב ומקסים עם הרבה מאוד צמחייה ובעלי חיים. היער השופע הזה משתרע על פני 3,000 דונם, ואפשר ליהנות בו ממערכת אקולוגית קסומה של חי וצומח כמו עצי אלון, אורן ואקליפטוס וחיות בר כמו צבאים, חזירי בר ומינים שונים של ציפורים. בביקור במקום תוכלו לטייל בשבילים המפותלים ולהתפעל מנופים פנורמיים של הרים ועמקים מכל עבר. היער משמש גם כקו פרשת מים חשוב המספק מים לנחלים ולנהרות הסמוכים. עם האווירה השלווה והנופים הציוריים שלו, יער אודם הוא גן עדן לחובבי טבע, מטיילים וצפרים כאחד, ומציע חוויה בלתי נשכחת של טבע ישראלי ייחודי ועוצר נשימה.

 

הג'ובה הגדולה

כמה ג'ובות יש ביער אודם?

מעניין לדעת שהתופעה האקולוגית שהתרחשה במקום הותירה חותם מעבר לג'ובה הגדולה עצמה. במקום תוכלו למצוא מעל לעשרים ג'ובות, כל אחת בגודל שונה. עוד עובדה מעניינת היא שכל הג'ובות מסודרות בקו אחיד ורציף, הדומה במידה רבה לפריסת הרי הגעש בגולן. למי שרוצה לחוות את המקום עד הסוף ולהכיר תופעות טבע נוספות הטומנות בחובן שנים ארוכות של שינויים בטבע, מומלץ בחום להגיע לטיול של כמה ימים באזור, למצוא צימר בגולן או מקומות לינה בטבע ולחקור את האזור מקצה לקצה.

 

לסיכום

הג'ובה הגדולה ברמת הגולן היא תופעת טבע ייחודית. היא נמצאת בלב שמורת יער אודם שבו אפשר למצוא את אחד היערות הכי יפים ופסטורליים במדינה, ומומלץ בחום להגיע אליה ולבקר בטיול משפחתי או זוגי. אם יש לכם הזדמנות, אנו ממליצים בחום לארגן טיול של כמה ימים, שיאפשר לכם להכיר את האזור טוב יותר וליהנות לא רק מהטבע אלא גם מהאוכל הטוב ושלל האטרקציות הנוספות בסביבה. ואם המקום קוסם לכם והחלטתם לעבור לגור שם, באתר דפי כתום תוכלו למצוא הובלות בגולן ועוד מגוון שירותים שיעזרו לכם לעשות זאת בקלות וביעילות. תיהנו!

 

הג'ובה הגדולה

02/04/2024

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

410

צלמת

פני אלימלך- צלמת בוטיק מקצועית, צילומי אירועים: בר/בת מצווה, חתונות דתיות וחילוניות, ברית, צילום מוצרים לאינטרנט. מעבירה סדנאות צילום.
בקעת הירדן

קופונים

תמונה חלופית לעסקים
ארוחות שטח, אירועים, ערבי בשר מיוחדים

קופונים

261

רואה חשבון

רואה חשבון באריאל. שירותי הנהלת חשבונות, חברות, עמותות ועצמאיים, הכנת משכורות, דו״חות שנתיים לחברות, עמותות ועמצאיים, הצהרת הון, והחזרי מס לשכירים.
אריאל

קופונים

תמונה חלופית לעסקים

משכנתאות והחזרי מס

החזרי מס וביטוח לאומי לשכירים * החזרי מס שבח * החזרי מס רווחי הון *החזרי מס גמלאים. יעוץ וליווי בלקיחת משכנתא חדשה * מיחזור משכנתא קיימת
יצהר

קופונים

תמונה חלופית לעסקים

ברוך גרינברג

חוויה צילומית, זו התחושה לאחר סט צילום אצל ברוך. האור, הנעימות, התיעוד והתוצאה, כל אלו גורמים להבין שצילום הוא לא מותרות.
עפרה

קופונים

10 (1)
קוסמטיקה טבעית וצמחי מרפא. 100% מוצר טבעי והומוגני לעור. מנחה סדנאות ליצירת מוצרי קוסמטיקה טבעיים.
רותם

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

מהן תכונותיהם וסגולותיהם של הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל?
אליהו שכטר
מסתבר שעם הכנה נכונה, אפשר להתכונן למצב של תקיפה ולהגיב בצורה נכונה. יצאנו לפגוש את משה קוניקוב, בעל העסק 'יש"ע קרב מגע' שילמד אותנו מה לעשות במקרה של תקיפה חלילה, ואיך אפשר להגיב בצורה יעילה ומהירה.
חן לילינטל
באתר תיירות בנימין השקיעו, ביקרו וכתבו על מגוון אטרקציות בחבל בנימין. אספנו לכם אותם לטעימה
תיירות בנימין
מחקרים מראים כי אדם ממוצע סוחב משהו כמו 6 ק"ג של פסולת שדבוקה לרירית המעי הגס שלו, שגם אכילה בריאה לא תמיד תצליח לנקות.
נעה מיכאלי
בליל ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, נוהגים לסדר שולחן ערוך מכל פירות האילן, ומכל פירות הארץ, ומברכים "שהחיינו" על פרי חדש. סדר ט"ו בשבט מבית רשת "על המשקל" ובנוסף מתכון מעולה!
על המשקל
האם אפשר לרפא כל מחלה? מה הבסיס המוצלח לפני שבכלל מתחילים בריפוי? אליהו שכטר מסביר.
אליהו שכטר
נסענו לשילה הקדומה לפגוש את שמשון שהקים את טרקטורוני שילה. גילינו אטרקציה איכותית, בנופים עוצרי נשימה ובמסלול יפה במיוחד. ראינו שיש גם דרכים ממש כיפיות לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון.
חן לילינטל
המהפך הגדול שעברה בחייה עדי לוי, בעלת חברת הקוסמטיקה הטבעית ״סבון בעלמא״, מחילונית שמאלנית תל אביבית לדוסית מתנחלת ימנית.
מערכת דפי כתום
copuns

הג'ובה הגדולה

הג'ובה הגדולה

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך