אירועים

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

31/08/2023

לשיתוף הכתבה

יין הוא הרבה יותר מעוד משקה. שתייתו מוגדרת כחוויה סנסורית המשלבת את חוש הריח, הטעם וגם המישוש שלנו, וזאת מכיוון שהיין מיוצר בתנאים מיוחדים בדגש על כמה עקרונות, או יותר נכון עשרה עקרונות שהופכים אותו למשקה האלים. אם אתם מתכוונים להתעמק בעולם היין, חשוב שתכירו כמה ניואנסים ומאפיינים ייחודיים השייכים רק לו. בהכרת עשרת העקרונות הללו תוכלו להעשיר את החוויה שלכם משתיית היין. במאמר זה תוכלו למצוא את המידע המקיף על עשרת העקרונות היסודיים ביותר של עולם היין שבהם משתמשים בתחרויות יין ובוועדות הערכה של יינות ברחבי העולם. עקרונות אלו הם הארומה, הטעמים של היין כמו המתיקות, החמיצות והמרירות שלו, וכמו כן העפיצות של היין. כמובן שנסביר ונדבר גם על הטאנינים של היין, על הדרך שבה נוכל לזהות את גוף היין ועל שלבי הייצור החשובים של היין שבהם החדרור והשפקוק. אז תמזגו לכם כוס מהיין האהוב עליכם ובואו נתחיל.

ארומה

הארומה של היין היא חלק מהותי ביותר בהוויה של המשקה הקסום הזה. סיבוב היין בכוס שלו, שנקרא ערסול, הוא לא סתם פעולה שאנשים עושים כדי לערבב את המשקה, אלא היא נועדה לשחרר את כל הרכיבים הארומטיים של היין. פעולה זו מאפשרת לאף שלנו לזהות מגוון ניחוחות כמו פירותיות, פריחה, עשבי תיבול או תבלינים. הארומה של היין מספקת מידע חשוב ביותר על מוצאם של היקבים, שאגב יכולים להיות חלק מהאטרקציות בבנימין, מוצאו של היין ושל זני הענבים שמהם הוא מיוצר ועל טכניקות ייצור היין. לכן, ערבוב היין בכוס הוא השלב הראשון בטעימת היין, כאשר הארומה שלו היא חלק מהותי המאפיין את זהותו האישית של היין.

טעמים

האיזון בין טעמים מתוקים לחמוצים, מרירים ואפילו מלוחים לעיתים משמשים תפקיד חשוב ביותר בקביעת פרופיל הטעם הכללי של היין. חלק חשוב מכל חווית תיירות כלשהי היא הטעמים החדשים שנכיר. ובכן, טעמו של היין מושפע מכמה מרכיבים וגורמים כמו מקור הענבים וסוגי הזנים השונים, האזור שבו זני הענבים התפתחו וכמובן גם אופי הכנת היין. שימו לב לאיזון הטעמים של היין כאשר הוא מגיע לחך שלכם וכך תוכלו לקבוע מה הוא טעמו.

מתיקות

רמת המתיקות של היין שלכם מושפעת מאוד מכמות הסוכר הנותר ביין לאחר התססתו. יינות יכולים להיות מתוקים מאוד ואילו יהיו לרוב יינות קינוחים, וכמו כן יכולים להיות לא מתוקים כלל וליינות כאלו נקרא "יינות יבשים". גם יינות לבנים, אדומים ויינות רוזה, כולם יכולים להיות יבשים או מתוקים בהתאמה. כמו כן, קיים סוג נוסף של יין והוא היין החצי יבש – שיכול להיות מעט מתקתק אך בכל זאת רמות ואחוזי הסוכר בו יהיו נמוכות ביחס ליינות המתוקים. סוגי המתיקות של היין נקבעות בהתאם לכמות מוגדרת של סוכרים שנותרה ביין, והיא זו שתקבע לרוב את התאמתו של סוג היין שבחרתם למנות אוכל שונות.

חמיצות

חמיצות גם היא רכיב קריטי ביותר בטעמו של היין המספקת לו חיות ורעננות ואיזון עם הטעמים המתוקים והמרירים שיכולים להיות ביין. החמיצות מדגישה את טעמיו הטבעיים של היין המגיעים מזני הענבים שממנו הוא מיוצר. כמו כן רמת החמיצות של היין לרוב תקבע את רמת בהירותו וצבעו, והריח שלו הוא זה שיגרום לפה שלנו לרצות לשתות אותו במהירות. רמת החמיצות של היין יכולה גם היא לקבוע במידה רבה את התאמת היין למזונות ולמנות בהתאם לתחושת הרענון שייצור היין בחך שלנו.

מרירות

המרירות ביין מגיעה מרכיבים ביין כמו קליפות הענבים שממנו הן מיוצרות וכמו כן מזרעי הענבים. כאשר המרירות מאוזנת היטב ביין, היא מוסיפה ליין מבנה מסוים ומורכבות התורמת לפרופיל הטעמים הכללי שלו. עם זאת, מרירות מודגשת מדי יכולה להיות מוגזמת ולהשתלט על טעמיו של היין.

 

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

עפיצות

עפיצות היא תחושת היובש שאנחנו מרגישים לעיתים על הלשון שלנו לאחר שתיית יינות מסוימים, לרוב אדומים. תחושה זו נוצרת בגלל רכיבי הטאנינים הנמצאים בקליפות היין, בחרצנים של הענבים וכמו כן בחביות עץ האלון שבהן היינות מיושנים לעיתים. עפיצות היא אחד הגורמים שעוזרים לנו להבדיל בין יינות אדומים ליינות לבנים, והיא משפיע גם במידה מסוימת על מרירות היין.

טאנינים

הטאנינים הם רכיבים אורגניים הנמצאים בקליפות ענבי היין, בחרצנים ולעיתים גם בחביות עץ האלון שבהן מיישנים את היינות. רכיבים אלו משפיעים על מרירות היין ועל תחושת היובש שאנחנו מרגישים בפה שלנו לאחר שתיית יין. הטאנינים הם רכיבים טבעיים שעוזרים בין הייתר לשמר את היין וליישן אותו.

גוף

גוף היין מתייחס למשקל ולמרקם היין בחך שלנו. גוף היין יכול לנוע ולהיות מוגדר כקל עד למלא. הגורמים המשפיעים על גוף ועל מרקם היין יהיו תכולת האלכוהול שלו, זני הענבים שממנו הוא מיוצר והשיטות שבהן היין מיוצר. כמו כן גוף היין משפיע על התאמת היין למזונות שונים, ולטעם שנרגיש בחך כאשר נשתה אותו.

חדרור

חדרור הוא מושג המתייחס לתרבות שתיית היין ולדרך הנכונה שבה יש לעשות זאת. היין הוא משקה טבעי ו"חי", הודות למרכיבים שלו ולזני הענבים שממנו הוא מיוצר. מכיוון שהיין הוא משקה מותסס שקיימים בו שמרים טבעיים, חמצן שבא עם היין במגע משפיע מאוד על טעמו והופך את הסוכרים והאלכוהול הנמצאים בו לחומץ. אך כאשר מבצעים את הליך החדרור נכונה, ומאפשרים ליין לנשום, נוכל לפתוח בו גם טעמים אחרים כמו פירותיות ורעננות. מומלץ לבצע את החדרור במהלך חצי שעה ועד לשעתיים, כדי לאפשר כניסת חמצן ליין בצורה שלא תהרוס אותו.

שפקוק

שפקוק הוא מושג ישראלי אשר משמעותו קשורה בעיקר להליך החלפת הפקק של בקבוק היין. החלפת הפקק מתבצעת לאחר זמן רב בו בקבוק היין היה סגור משום שהוא עלול להיפגע ולפגוע גם ביין.

סיכום

הבנת העקרונות והיסודות השונים של עולם היין, מעניקה לשותים ולנהנים מיין כלים מהותיים להערכת המשקה שהם שותים, ולהבנת תהליכי הייצור שלו. בכל לגימה של היין שלכם תוכלו להיפתח למידע חדש באשר ליין שבחרתם לשתות, ומידע זה יעשיר את הסיפור העומד מאחורי טעמו של היין וייחודו.

 

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

31/08/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

3755
שי נאמן סנטר בע"מ בחנות אולם תצוגה גדול ובו מבחר דלתות פנים, כלים סניטריים, ברזים, קרניזים ופרקטים.הכל בשירות אדיב ומקצועי
מודיעין עלית

קופונים

רחימי

תשמישי קדושה

רחימי תשמישי קדושה' הינו עסק שהוקם בשנת 1977 על ידי רמי ועדנה רחימי בתל אביב.

קופונים

1123

נוה דקלים - יד בנימין

מגזרות נייר בעיצובים מרהיבים ובמגוון נושאים. ניתן להזמין תמונות בעיצוב אישי.
יד בנימין

קופונים

1245
חברת א. תדהר מספקת את כל הפתרונות בתחומי התכנון והבנייה.
מעלה שומרון

קופונים

261

רואה חשבון

רואה חשבון באריאל. שירותי הנהלת חשבונות, חברות, עמותות ועצמאיים, הכנת משכורות, דו״חות שנתיים לחברות, עמותות ועמצאיים, הצהרת הון, והחזרי מס לשכירים.
אריאל

קופונים

1123

נוה דקלים - יד בנימין

מגזרות נייר בעיצובים מרהיבים ובמגוון נושאים. ניתן להזמין תמונות בעיצוב אישי.
יד בנימין

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

לרובנו קשה לעמוד בפני ריחו המתוק והמשכר של השוקולד. עירית ברנשטיין משתמשת במתוק מתוק הזה למטרה אחרת – יצירת חוויות מגבשות לקבוצות שונות.
השולחן המתוק
בתוך העומס החגיגי של ימים אלו, הקדישה לנו ציפי עופרי, תושבת קרני שומרון ובעלת חנות בגדי הילדים המצליחה ״ביגודים״, כמה דקות מזמנה.על הקמת החנות, היתרונות בהקמת עסק ביו״ש וכמובן – על הקולקציה המיוחדת שמחכה לנו בחנויות לקראת החג. ולסיום: טיפ לאמהות לחוצות שמחפשות בגדים לכל הילדים.
ביגודים (מאמר מערכת)
כאשר הסמארטפון הופיע, אכן היו חוקרים שניבאו שהשעמום יחלוף מהעולם, כי באמצעותו אתה יכול למצוא לעצמך משהו להתחבר אליו כמעט בכל מצב ובכל מקום. מדי פעם אני שומע מישהו שאומר שכל מה שאתה צריך בחיים זה מסך, מטען, ורשת ווי-פיי.
מירב מישלוב
אם אתם אוהבים טעמים אחרים ומעדיפים גלידת אפרסק / גלידת משמש / גלידת לימון / גלידת מנגו / גלידת פירות יער או כל פרי שעולה על רוחכם, פשוט החליפו את התותים בפרי האהוב עליכם ותכינו
שולה חדד
מיס קורונה תובעת מאתנו לעבור את המבחן המאתגר שהיא מציבה לפנינו  בהצטיינות יתרה. וכך, הפכה המסכה לחברתי הטובה. היא מונעת ממני לדבר לשון הרע. היא מדייקת את החיוך שלי רק לקרובים ביותר אלי. היא נותנת מאפשרת להתמקד במבט העין שהוא השער לנפש. 

ד"ר חנה קטן
יצאנו למרכז הקניות ״לב עלי״ בישוב עלי בבנימין, לראות איך נראה עולם האופנה של נשות יהודה ושומרון.
חן לילינטל
מי מאיתנו לא שמע את השאלה הזו לפחות פעם אחת במהלך הצילומים?- "זו אחת מהדרכים שלי להרשים את הלקוחות, ולהפגין מקצועיות" אני עונה בד"כ…
ברוך גרינברג
הנטורופתים המוסמכים של על המשקל עם טיפים חשובים שכדאי לבצע לפני ואחרי הצום, כדי להמנע מתופעות לוואי מיותרות, לשמור על הבריאות ולהרגיש טוב.
רשת "על המשקל"
היא עקבה אחרי במשך שנים היא רצתה בכל מאודה להרגיש טוב עם הגוף, עם המראה , עם הבריאות שלה אבל הקורונה דחתה את החלום שלה….
מירב מישלוב
פורים ידוע כחג המעניק חוויה עוצמתית בלתי נשכחת לילדים. מיד לאחר פורים נכנסים במרץ להכנות המייגעות לפסח. איזו חוויה מוטבעת בזיכרון ילדינו מההכנות לפסח? מתח, עצבנות, עבודה קשה שלא נגמרת, הורים עייפים ומותשים? ימים ארוכים שמחכים מתי יחלפו כבר? או שמא ילדינו שמחים על ההזדמנות לשחק הרבה במים וחומרי ניקוי?
עו"ס חדוה אריאל
copuns

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך