אירועים

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

31/08/2023

לשיתוף הכתבה

יין הוא הרבה יותר מעוד משקה. שתייתו מוגדרת כחוויה סנסורית המשלבת את חוש הריח, הטעם וגם המישוש שלנו, וזאת מכיוון שהיין מיוצר בתנאים מיוחדים בדגש על כמה עקרונות, או יותר נכון עשרה עקרונות שהופכים אותו למשקה האלים. אם אתם מתכוונים להתעמק בעולם היין, חשוב שתכירו כמה ניואנסים ומאפיינים ייחודיים השייכים רק לו. בהכרת עשרת העקרונות הללו תוכלו להעשיר את החוויה שלכם משתיית היין. במאמר זה תוכלו למצוא את המידע המקיף על עשרת העקרונות היסודיים ביותר של עולם היין שבהם משתמשים בתחרויות יין ובוועדות הערכה של יינות ברחבי העולם. עקרונות אלו הם הארומה, הטעמים של היין כמו המתיקות, החמיצות והמרירות שלו, וכמו כן העפיצות של היין. כמובן שנסביר ונדבר גם על הטאנינים של היין, על הדרך שבה נוכל לזהות את גוף היין ועל שלבי הייצור החשובים של היין שבהם החדרור והשפקוק. אז תמזגו לכם כוס מהיין האהוב עליכם ובואו נתחיל.

ארומה

הארומה של היין היא חלק מהותי ביותר בהוויה של המשקה הקסום הזה. סיבוב היין בכוס שלו, שנקרא ערסול, הוא לא סתם פעולה שאנשים עושים כדי לערבב את המשקה, אלא היא נועדה לשחרר את כל הרכיבים הארומטיים של היין. פעולה זו מאפשרת לאף שלנו לזהות מגוון ניחוחות כמו פירותיות, פריחה, עשבי תיבול או תבלינים. הארומה של היין מספקת מידע חשוב ביותר על מוצאם של היקבים, שאגב יכולים להיות חלק מהאטרקציות בבנימין, מוצאו של היין ושל זני הענבים שמהם הוא מיוצר ועל טכניקות ייצור היין. לכן, ערבוב היין בכוס הוא השלב הראשון בטעימת היין, כאשר הארומה שלו היא חלק מהותי המאפיין את זהותו האישית של היין.

טעמים

האיזון בין טעמים מתוקים לחמוצים, מרירים ואפילו מלוחים לעיתים משמשים תפקיד חשוב ביותר בקביעת פרופיל הטעם הכללי של היין. חלק חשוב מכל חווית תיירות כלשהי היא הטעמים החדשים שנכיר. ובכן, טעמו של היין מושפע מכמה מרכיבים וגורמים כמו מקור הענבים וסוגי הזנים השונים, האזור שבו זני הענבים התפתחו וכמובן גם אופי הכנת היין. שימו לב לאיזון הטעמים של היין כאשר הוא מגיע לחך שלכם וכך תוכלו לקבוע מה הוא טעמו.

מתיקות

רמת המתיקות של היין שלכם מושפעת מאוד מכמות הסוכר הנותר ביין לאחר התססתו. יינות יכולים להיות מתוקים מאוד ואילו יהיו לרוב יינות קינוחים, וכמו כן יכולים להיות לא מתוקים כלל וליינות כאלו נקרא "יינות יבשים". גם יינות לבנים, אדומים ויינות רוזה, כולם יכולים להיות יבשים או מתוקים בהתאמה. כמו כן, קיים סוג נוסף של יין והוא היין החצי יבש – שיכול להיות מעט מתקתק אך בכל זאת רמות ואחוזי הסוכר בו יהיו נמוכות ביחס ליינות המתוקים. סוגי המתיקות של היין נקבעות בהתאם לכמות מוגדרת של סוכרים שנותרה ביין, והיא זו שתקבע לרוב את התאמתו של סוג היין שבחרתם למנות אוכל שונות.

חמיצות

חמיצות גם היא רכיב קריטי ביותר בטעמו של היין המספקת לו חיות ורעננות ואיזון עם הטעמים המתוקים והמרירים שיכולים להיות ביין. החמיצות מדגישה את טעמיו הטבעיים של היין המגיעים מזני הענבים שממנו הוא מיוצר. כמו כן רמת החמיצות של היין לרוב תקבע את רמת בהירותו וצבעו, והריח שלו הוא זה שיגרום לפה שלנו לרצות לשתות אותו במהירות. רמת החמיצות של היין יכולה גם היא לקבוע במידה רבה את התאמת היין למזונות ולמנות בהתאם לתחושת הרענון שייצור היין בחך שלנו.

מרירות

המרירות ביין מגיעה מרכיבים ביין כמו קליפות הענבים שממנו הן מיוצרות וכמו כן מזרעי הענבים. כאשר המרירות מאוזנת היטב ביין, היא מוסיפה ליין מבנה מסוים ומורכבות התורמת לפרופיל הטעמים הכללי שלו. עם זאת, מרירות מודגשת מדי יכולה להיות מוגזמת ולהשתלט על טעמיו של היין.

 

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

עפיצות

עפיצות היא תחושת היובש שאנחנו מרגישים לעיתים על הלשון שלנו לאחר שתיית יינות מסוימים, לרוב אדומים. תחושה זו נוצרת בגלל רכיבי הטאנינים הנמצאים בקליפות היין, בחרצנים של הענבים וכמו כן בחביות עץ האלון שבהן היינות מיושנים לעיתים. עפיצות היא אחד הגורמים שעוזרים לנו להבדיל בין יינות אדומים ליינות לבנים, והיא משפיע גם במידה מסוימת על מרירות היין.

טאנינים

הטאנינים הם רכיבים אורגניים הנמצאים בקליפות ענבי היין, בחרצנים ולעיתים גם בחביות עץ האלון שבהן מיישנים את היינות. רכיבים אלו משפיעים על מרירות היין ועל תחושת היובש שאנחנו מרגישים בפה שלנו לאחר שתיית יין. הטאנינים הם רכיבים טבעיים שעוזרים בין הייתר לשמר את היין וליישן אותו.

גוף

גוף היין מתייחס למשקל ולמרקם היין בחך שלנו. גוף היין יכול לנוע ולהיות מוגדר כקל עד למלא. הגורמים המשפיעים על גוף ועל מרקם היין יהיו תכולת האלכוהול שלו, זני הענבים שממנו הוא מיוצר והשיטות שבהן היין מיוצר. כמו כן גוף היין משפיע על התאמת היין למזונות שונים, ולטעם שנרגיש בחך כאשר נשתה אותו.

חדרור

חדרור הוא מושג המתייחס לתרבות שתיית היין ולדרך הנכונה שבה יש לעשות זאת. היין הוא משקה טבעי ו"חי", הודות למרכיבים שלו ולזני הענבים שממנו הוא מיוצר. מכיוון שהיין הוא משקה מותסס שקיימים בו שמרים טבעיים, חמצן שבא עם היין במגע משפיע מאוד על טעמו והופך את הסוכרים והאלכוהול הנמצאים בו לחומץ. אך כאשר מבצעים את הליך החדרור נכונה, ומאפשרים ליין לנשום, נוכל לפתוח בו גם טעמים אחרים כמו פירותיות ורעננות. מומלץ לבצע את החדרור במהלך חצי שעה ועד לשעתיים, כדי לאפשר כניסת חמצן ליין בצורה שלא תהרוס אותו.

שפקוק

שפקוק הוא מושג ישראלי אשר משמעותו קשורה בעיקר להליך החלפת הפקק של בקבוק היין. החלפת הפקק מתבצעת לאחר זמן רב בו בקבוק היין היה סגור משום שהוא עלול להיפגע ולפגוע גם ביין.

סיכום

הבנת העקרונות והיסודות השונים של עולם היין, מעניקה לשותים ולנהנים מיין כלים מהותיים להערכת המשקה שהם שותים, ולהבנת תהליכי הייצור שלו. בכל לגימה של היין שלכם תוכלו להיפתח למידע חדש באשר ליין שבחרתם לשתות, ומידע זה יעשיר את הסיפור העומד מאחורי טעמו של היין וייחודו.

 

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

31/08/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

3445

Awesome Tours & Transportation

שירות הסעות וטיולים, דלת לדלת. לכל סוגי האירועים, בכל הארץ! מונית 5 מקומות / מיניבוס חדש ומפואר, 15 מקומות. דובר אנגלית ועברית
שילה

קופונים

406

סוכן ביטוח

בס"ד סוכנות הביטוח בהנהלת רמי זית פועלת למעלה מ-20 שנה בכל ענפי הבטוח. מיצגים מספר רב של חברות דבר החוסך ללקוח את סקר השוק."
קרית ארבע

קופונים

1104
חברת מתן פתרונות חימום מתמחה בהקמת מערכות חימום תת רצפתיות ויישום פתרונות חימום מים והסקה על ידי שימוש בטכנולוגית חימום ייחודית –משאבות חום.
עלי

קופונים

1123

נוה דקלים - יד בנימין

מגזרות נייר בעיצובים מרהיבים ובמגוון נושאים. ניתן להזמין תמונות בעיצוב אישי.
יד בנימין

קופונים

152
היקב שנוסד בשנת 2005 וצופה אל נופו עוצר הנשימה של נחל שילה והרי השומרון, מייצר יינות איכותיים באתר המקראי, ב'טרואר' הקדום בעולם.
יקב שילה

קופונים

3108

שער בנימין

רשת מקצועית ומנוסה למשקפיים ועדשות מגע. מעבדה מקצועית לכל תיקוני המשקפיים. באישור משרד הבריאות מוסמך לבדיקות משרד הרישוי. בדיקות ראיה והתאמת משקפיים לילדים ומבוגרים.
שער בנימין

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

חרמות מבית ומחוץ לא רק שלא ישברו אותנו, אלא רק יחזקו אותנו! דפי כתום בסרטון הסברה בינלאומי על המענה ההולם לרוצים לכלותינו.
מערכת דפי כתום
באירוע מקוון שיצרתי לשינוי שאת כל כך רוצה לעשות בואי – אנחנו נכוון אותך להצלחה. כנס דיגיטלי לנשים שרוצות 'לצאת לחרות' שפע הרצאות מקוונות שיכוונו אותך לעבר היעד הבא שלך.
מירב מישלוב
מתכון פשוט ובריא, מלא באגוזים וחומרי גלם איכותיים
דוגמאות מעולם הזוגיות והפוריות
ריבה פרידמן
לילידים הצעירים שנולדו היישר למהפכה הדיגיטלית, יש כמות עצומה של צילומים, אולם בהתאמה גמורה – גם כמות פחותה של אלבומים. לילד האחרון אין אפילו אלבום לברית… "לא נורא" אמרנו תמיד, "כשיהיה זמן, נדפיס"… אבל זמן אף פעם אין, ולהדפיס – לא מדפיסים. רק לאחרונה, וכנראה שזה מגיע עם הגיל, חלחלה בי ההכרה למשמעות האמתית של המהפכה שהתרחשה מתחת לאפינו.
ברוך גרינברג – סטודיו בר
פרסום בגוגל – השוואת מחירים בשוק ישראלי.
יהודה מילוסלבסקי
מתחילה דיאטה ומפסיקה אחרי שבוע… אז מה עושים?
מירב מישלוב
copuns

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

עשרה מושגים ביין שאתם חייבים להכיר

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך