תיירות

מרכזי מבקרים בצפון

07/02/2024

לשיתוף הכתבה

ישראל היא מדינה לא גדולה במיוחד מבחינת שטח, אבל האטרקציות המרובות שבה והגיוון הגאוגרפי הנפרס מדרום לצפון אכן גורם לנו להרגיש שהיא ענקית. מחורבות עתיקות בעלות משמעות היסטורית חשובה ועד למוזאונים מודרניים, כל אתר מספר סיפור על העבר, ההווה והעתיד של העם. במאמר הזה נדבר על כמה מרכזי מבקרים מעניינים בצפון הארץ שכדאי לכם לשלב בטיול הבא שלכם באזור.

המוזאון הפתוח תפן

המוזאון הפתוח תפן בגליל המערבי עומד כעדות למורשתה התעשייתית והאומנותית של ישראל. מוזאון ייחודי זה נמצא בפארק התעשייה מגדל תפן ומציע מבט מרתק אל תולדות התעשייה של הארץ. המוזאון נפתח באופן רשמי למבקרים בשנת 1985 והוא מציג מגוון תערוכות, החל מפסלים מודרניים ועד מכונות תעשייתיות היסטוריות. התערוכות הללו נפרסות על פני ארבעה מוזאונים שונים. בסיור במקום המבקרים זוכים להתבונן בשילוב מיוחד של אומנות והיסטוריה, וגני המוזאון והפסלים שבו משולבים עם שרידים מהעבר התעשייתי. שילוב ייחודי זה לא רק מדגיש את חשיבות התעשייה בהתפתחות ישראל אלא גם מציג את היופי והיצירתיות שאפשר למצוא במקומות הכי בלתי צפויים.

בית הבד של הגולן

אולאה אסנס הוא בית בד הנמצא בקצרין, הידוע בגישתו האקולוגית לייצור שמן זית. אטרקציה זו מספקת מבט ייחודי אל השיטות המסורתיות והמודרניות של הפקת שמן זית. אם אתם מגיעים להתארח בצימרים בגולן ומעוניינים לצאת לחופשה בלי לקרוע את הכיס אתם יכולים לסייר בבית הבד העתיק, אשר נמצא במבנה אבן קסום בעל דלתות זכוכית עגולות צבעוניות, ללמוד על ההיסטוריה של ייצור שמן זית באזור ולהבין את משמעותו בתרבות הישראלית. המרכז מתמקד גם בפרקטיקות בנות קיימא, תוך הצגת האופן שבו הטכנולוגיה המודרנית יכולה להתמזג עם השיטות המסורתיות. ביקור באולאה אסנס הוא חוויה חושית שבה תוכלו ליהנות מיצירת שן זית איכותי וללמוד על ההשפעה הסביבתית והחשיבות התרבותית של גידול זיתים בישראל.

מרכז מבקרים קסם הגולן

מרכז המבקרים קסם הגולן הוא שער לנופים המיסטיים והמקסימים של רמת הגולן. אטרקציה זו, הנמצאת באזור התעשייה של קצרין, מספקת סקירה כוללת של הגאוגרפיה, ההיסטוריה והמורשת התרבותית של האזור. אם מעניינת אתכם תיירות ביהודה ובשומרון אך גם בצפון, תוכלו ליהנות מביקור במרכז מבקרים קסם הגולן, שהוא גם אטרקציה המתאימה לחופשה משפחתית עם ילדים. במקום יש תצוגות אינטראקטיביות ומצגות מולטימדיה מעוררות עניין בצורת מיצג על גבי מס פנורמי בן 170 מעלות ובאורך כולל של 20 מטר, אשר מייצרות חוויה רב חושית באמצעות שימוש באפקטים של מים, רוח וריח. המבקרים לומדים בחוויה אינטראקטיבית על החשיבות האסטרטגית והגאוגרפית של רמת הגולן למדינת ישראל, ויכולים ליהנות ממבט על יופייה הטבעי. המרכז גם מדגיש את הישגיו החקלאיים של האזור ואת תפקידו בפיתוח ישראל.

 

מרכזי מבקרים בצפון

אוצרות בחומה

המוזאון האתנוגרפי "אוצרות בחומה" נמצא בעיר העתיקה של עכו, והוא מספק הזדמנות להסתכל בקורות חייהם השונים של אנשי הגליל לדורותיהם. מוזאון זה, הנמצא ממש בתוך חומות העיר העתיקה המקסימות, מציג אוסף עשיר של חפצים ותערוכות המתארים את אורח החיים המסורתי ואת המלאכות שבהן עסקו תושבי הגליל לדורותיהם. תוכלו למצוא במוזאון הכול, החל בפריטי משק בית וכלה במלאכות מסורתיות שנעלמו מן העולם או כאלו שהתהפכו יוצרותיהן. כל תצוגה מספרת סיפור על חיי היום יום של האנשים המקומיים בצורה המסורתית שבה אלו התנהלו במאה ה-19 ובמאה ה-20 בתקופת השלטון העות'מאני. "אוצרות בחומה" הוא מוזאון אשר לא רק שומר על ההיסטוריה והתרבות של הגליל אלא גם מאפשר למבקרים לחוות את המגוון והעושר של המורשת הישראלית.

קסם התבלינים רמת הגולן

חנות קסם התבלינים נמצאת במרכז ווסט שברמת הגולן, והיא מציגה היטב את השפע הבוטני של ישראל. אחרי שתיהנו משכשוך במעיינות חמים ברמת הגולן תוכלו ליהנות מביקור בחנות המיוחדת הזו – זהו מקום המציג את כל שפע התבלינים הקיימים ומוכרים בארץ וגם בעולם. כמו כן, החנות ידועה בגלל האזור שבו היא נמצאת, אשר צופה הישר אל הר החרמון המהמם במתחם התיירותי והמסחרי ווסט, הנמצא גם לא רחוק ממאגר עורבים עליון ושמורת עינות עורבים. תוכלו למצוא כאן מגוון של עשבי תיבול, צמחי מרפא שונים, חליטות תה טבעיות, תבלינים, ריבות וליקרים שונים מהתוצרת והיבול המקומיים. בתור מבקרים תוכלו לסייר בגנים הארומטיים שבתוך החנות, ללמוד על השימושים והתועלות של עשבי תיבול וצמחי מרפא שונים ולהבין את תפקידם במטבח ובתרבות הישראליים. המרכז גם מציע סדנאות, שיעורי בישול ועוד אירועים בגולן, ומספק חוויה מעשית עם המוצרים הטבעיים השונים. בחנות קסם התבלינים תוכלו ליהנות מטיול חינוכי בעולם הטעמים והריחות, תוך הדגשת החשיבות של הצמחייה במגוון התרבותי של ישראל.

לסיכום

האטרקציות המגוונות שבצפון הארץ, מהמוזאון הפתוח תפן ועד קסם התבלינים ברמת הגולן, מציעות מגון עשיר של חוויות וזהו רק קצה המזלג באשר לאתרים המיוחדים הקיימים באזור זה. מקומות אלו מספקים שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות וטבע, וכל אחד מספר סיפור שונה על הארץ ועל אנשיה. האטרקציות המיוחדות האלו מאפשרות למבקרים להתחבר לעבר ולהווה של ישראל וליהנות מחוויה לכל החושים.

 

מרכזי מבקרים בצפון

07/02/2024

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

171
חנות רהיטים בישוב גבע בנימין, מזרחית לירושלים. ניסיון עשיר בכל סוגי העצים. מבחר ענק של חדרי שינה,
שער בנימין

קופונים

לב ההר באיתמר
תמונה ראשית
עסקים דפי כתום
6 בתים בלבד בפרויקט דירות חדשני וחלומי ביישוב הדתי איתמר שבשומרון. דירות ענקיות, מפרט מפנק במיוחד בדיוק כמו שחלמתם! יש לכם הזדמנות להגשים!

קופונים

2418

בית מרקחת אזורי שער בנימין

בית מרקחת חדש המציע שירות זמין ונוח לתושבי בנימין. מכבד מרשמים של כל קופות החולים.
שער בנימין

קופונים

rvpqlFyrra6e2NJuhAyIRFEqXwfaWImJb7m7Hta9
שתי יחידות ארוח מיוחדות.משהו אחר שלא ראיתם.
איתמר

קופונים

1123

נוה דקלים - יד בנימין

מגזרות נייר בעיצובים מרהיבים ובמגוון נושאים. ניתן להזמין תמונות בעיצוב אישי.
יד בנימין

קופונים

3711

אולפן הקלטות

AB Valley הוא אולפן הקלטות בתקוע שבגוש עציון, במיקום עם יופי עוצר נשימה!
תקוע

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

אין מורה בישראל שלא שמע את המשפט "הוא ילד מה זה רגיש תטפל בו בכפפות של משי". האם ההגדרה נכונה?האם היא מועילה? ואיך נכון לנהוג?
צביקה מור
יצאנו לרחוב לבדוק מה הישראלי הממוצע חושב על החיים של המתנחלים
יצאנו לישוב קידה בבנימין לפגוש את מענית – אמנית, יוצרת בזכוכית ובעלת צימרים מפנקים שמספרת על חוויה מסוג אחר..
חן לילינטל
המהפך הגדול שעברה בחייה עדי לוי, בעלת חברת הקוסמטיקה הטבעית ״סבון בעלמא״, מחילונית שמאלנית תל אביבית לדוסית מתנחלת ימנית.
מערכת דפי כתום
סוכן מכירות שעובד לטובת העסק שלכם 24/7
יהודה מילוסלבסקי
יצאנו לסופר מנחם באזור התעשיה בשילה לבדוק עם המומחים – איך בוחרים אבטיח טוב? תמיד מסופר מנחם לימד אותנו טיפים, נתן לנו לטעום – והתלהבנו
חן לילינטל
אבא ואני ( נער בן 15) נוסעים על כביש מרכזי בגוש קטיף ועוברים פיגוע בו מחבל מתאבד זורק רימון ואחר כך מפעיל מטען צד 9 קילו על הרכב בו נסענו
אפרים מנשרי
חרמות מבית ומחוץ לא רק שלא ישברו אותנו, אלא רק יחזקו אותנו! דפי כתום בסרטון הסברה בינלאומי על המענה ההולם לרוצים לכלותינו.
מערכת דפי כתום
שפעת אינה גזירה ללא מנוס, והחיסון אינו פתרון בלעדי. הכינו גופכם לחורף.
אליהו שכטר
כבר מימי הילדות מזכירים לנו שהדבש בריא. האמנם?
אליהו שכטר
יש סיפור מוכר על רבי ישראל סלנטר בשעת ערב מאוחרת,ראה סנדלר שעדיין עובד, מתקן וטורח במקום ללכת לישון.
מירב מישלוב
copuns

מרכזי מבקרים בצפון

מרכזי מבקרים בצפון

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך