תיירות

נקודות תצפית בגולן

20/03/2024

לשיתוף הכתבה

רמת הגולן היא אזור בעל יופי טבעי מופלא ומשמעות היסטורית עצומה, והיא מציעה נקודת תצפית מהמרהיבות ביותר בישראל. החל מהירק הסבוך והנופים ההרריים הפראיים ועד למימיו השקטים של ים הכינרת, התצפית מעניקה נקודות מבט ייחודיות אל הארץ המרהיבה שבה אנחנו חיים. במאמר זה נדבר על חמש נקודות תצפית שונות ברמת הגולן שלא כדאי לכם לפספס: מצפה אופיר, מצפה השלום, תצפית נחל עיט, הר בנטל ומצפה הוד. כל אתר כזה מציע למבקרים בו נופים עוצרי נשימה וסיפור היסטורי ותרבותי, שלרוב ייחודי אך ורק לנקודת תצפית זו, מה שהופך ביקור בנקודות אלה לחוויה יחידה במינה.

תצפיות ברמת הגולן

רמת הגולן, הידועה בנופיה ההרריים המרהיבים, מלאה בנקודות תצפית קסומות המספקות נופים קסומים של הסביבה. החל מפסגות הרים גבוהות ועד צוקים הצופים על ים כינרת והעמקים שמסביב, כל נקודת תצפית היא הזדמנות לחוות ולצפות ביופייה הטבעי של הארץ. אז אם אתם מגיעים לאירועים בגולן, יצאתם בדיוק מאחד ממרכזי המבקרים בצפון או מחפשים צימר בגולן כדאי לכם לחפש קרוב לתצפיות אלו. פרט לנופים המרשימים, נקודות תצפית אלו מאפשרות הצצה אל העומק ההיסטורי והתרבותי של האזור. שרידים ארכיאולוגיים, אתרי מורשת ושדות קרב לשעבר מעידים על עברה הסוער של רמת הגולן כצומת אסטרטגי בין אומות ותרבויות. כך, ביקור בנקודות תצפית אלו הוא חוויה מושלמת למי שמעוניין לחוש את מלוא ההיקף של יופייה ומורשתה של רמת הגולן.

מצפה אופיר

מצפה אופיר, פנינה נסתרת ברמת הגולן, מספק למבקרים נוף פנורמי של העמקים וים הכינרת שסביבו. המיקום האסטרטגי שלו מאפשר לצפות ביופי הטבעי ובשלווה של האזור. המצפה נקרא על שם בנו של ג'ימי ג'יפ שנפטר בהיותו בן 16, בן המושב גבעת יואב לידו נמצא המצפה. אזור שנודע בעושרו ובהדרו, לידו תוכלו למצוא חורשת זיתים ומסלול טיול לכיוון ביר-א-שג'ום, הלא היא בני יהודה המקראית. הגישה למצפה גם היא מתבצעת באמצעות טיול קצר, מה שהופך אותו למקום מושלם לחובבי טבע ומטיילים כאחד. השלווה והנופים המרהיבים הופכים אותו למיקום אידיאלי להתבוננות והערכת פלאי הטבע.

 

מצפה השלום

מצפה שלום הוא נקודת תצפית מרהיבה נוספת ברמת הגולן. המצפה משקיף על ים כינרת ועל שמורת ארבל, ומספק נוף שליו ורגוע של מעיין מצפה השלום בתחום שמורת סוסיתא. האתר הזה, שאינו רחוק מכפר חרוב, מייצג את התקווה לשלום באזור, ומציע מקום שבו מבקרים יכולים להרהר ביופיו של הנוף לצד הרצון לשקט בין המדינות השכנות. התצפית מספקת נוף ברור של החשיבות האסטרטגית של רמת הגולן והקרקע החקלאית הפורחת שלה. כמו כן , מהתצפית יש מסלול טיול שעובר בין כרמי זיתים זו תזכורת להיסטוריה המורכבת של האזור ולמאמצים הנמשכים להשכנת שלום. האתר נגיש בקלות, מה שהופך אותו ליעד חובה לכל מי שרוצה לחוות את יופיו של רמת הגולן ולהרהר בנושאים הרחבים יותר של שלום ודו קיום.

 

תצפית נחל עיט

נקודת התצפית של נחל עיט מציעה נוף מרהיב של מפל עיט והקניון שסביבו שנוצר באופן טבעי מהסלעים ומשושי אבנים רבים. נקודת תצפית זו מעידה על היופי הטבעי של רמת הגולן, ומציגה את הכוח העז והמרתק של מים החותכים את הנוף הפראי שאותה אפשר לראות מהגשר העובר בין צמחיית המים באזור. נקודת התצפית נגישה מאוד להגעה נוחה באמצעות נסיעה על כביש 808 ברמת הגולן, כאשר החניון של התצפית נמצא דרומית למושב אניעם. במורד המפל תמצאו מפל נוסף ובוא מתחיל גם מסלול הטיול בנחל עיט, אחד המסלולים היפים והמרעננים באזור. המסע אל נקודת התצפית מתגמל כשלעצמו, עם השביל המתפתל דרך צמחייה ולצד זרימת הנחלים באזור. נקודת התצפית של נחל עיט היא חגיגה ליכולות העוצמתיות של הטבע ליצור נופים מדהימים, מה שהופך אותה למועדפת בקרב צלמים, חובבי טבע וכל מי שמחפש חיבור לטבע הגדול והפתוח.

 

תצפיות בגולן
תצפיות בגולן

תצפית הר בנטל

הר בנטל, אחת מנקודות התצפית המפורסמות ביותר בדרום רמת הגולן, מציעה נופים פנורמיים של סוריה והשטח הצפוני של ישראל. הר בנטל הוא הר געש רדום המגיע לגובה של 1,165 מטרים, שאותם אפשר לטפס בקלות באמצעות נסיעה ברכב. למיקום האסטרטגי הזה יש היסטוריה עשירה, שכן שימש כמוצב סורי בעימותים קודמים, ועליו שוחזר מוצב צה"לי למרכז המבקרים הנותן הסברים על כל עמדה. היום, הר בנטל עומד כסמל לנוף הגאופוליטי המורכב של האזור ולמעבר שלו משדה קרב למקום של תצפית שלווה לעבר מאגר בנטל. המבקרים בהר בנטל יכולים לחקור את שרידי הבונקרים והחפירות הצבאיות, מה שמספק קשר מוחשי להיסטוריה של האזור. כמו כן, תוכלו ליהנות מהפסקה קצרה בקפה ענן הנמצא בפסגה ואם אתם מחפשים מסעדות בגולן, תוכלו ליהנות ממסעדת הבוקרים במרום גולן. הנוף מהפסגה אינו ניתן להשוואה, ומציע נקודת מבט ייחודית של 180 מעלות על החרמון ועל סוריה וכמו כן על העצמה והיופי של הנוף. אם אתם מחפשים יעד נוסף מלא בהיסטוריה תוכלו לבחור ללכת את שביל אלי כהן ולהכיר דרך נקודות עוצרות נשימה את סיפורו המופלא של גיבור היסטורי זה.

 

מצפה הוד

מצפה הוד הוא תצפית מיוחדת אשר הוקמה לזכר אלוף מוטי הוד שהיה מפקד חיל האוויר בשנים 1966-1973. מתצפית זו אפשר לראות את הנופים הקסומים ביותר של ים הכינרת והאזורים הסובבים אותה בהם עמק הירדן והרי הגולן ובחורף אפשר לראות גם את החרמון המושלג. התצפית ממוקמת ובנויה בצורת חצי סהר, כך שיתאפשר ויתגלה בפני המבקרים נוף פנורמי לרחוק, זהו מקום שבו הדר והרוממות של הטבע מוצגים במלוא עוצמתם. כמו כן, מתחת למצפה נמצא תל עובדיה הנחשב לאחד האתרים הפרהיסטוריים הקדומים בעולם, כדאי לבקר גם שם אם אתם כבר באזור. מצפה הוד משמש תזכורת ליופי הטבעי המצוי בשפע ברמת הגולן, ומזמין מבקרים ליהנות מהנוף המרשים, ומהפסקה מול נוף עוצר נשימה. בין אם מדובר בצבעים המשתנים של השמיים בשקיעה או במים השלווים של הכינרת, מצפה הוד מספק רגע של השתאות והשראה לכל מי שמבקר בו.

לסיכום

נקודות התצפית השונות והרבות הקיימות בכל רחבי רמת הגולן, מציעות הרבה יותר מאשר נופים מרשימים, ומשלבות בין יופי הטבע הגולמי לעומק היסטורי. כל תצפית מזמינה את המבקרים בה לחקור, להרהר ולהעריך את פלאי הארץ, מה שהופך אותן לתחנות בלתי נמנעות במסע ברמת הגולן. כל נקודת תצפית כזו מראה לנו שאף שהמדינה שלנו קטנה, היא עוצמתית, חשובה ויפה.

 

תצפיות בגולן
תצפיות בגולן

20/03/2024

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

תמונה חלופית לעסקים
משפחות, חברים, קבוצות עבודה- אנחנו הכתובת שלכם בבנימין לחויית שטח בלתי נשכחת!
שילה הקדומה

קופונים

917

עיצוב פנים

עיצוב פנים מנקודת מבט אחרת. מומחית להשבחת נכסים. עובדת עם כל מרחב וכל תקציב- לא לעשירים בלבד!
עלי

קופונים

aSSRjvbaLLhAtX8x93dnb6oYnmOQz4pqcnMqRGe2

נעה מיכאלי

חברת FOREVER היא היצרן הגדול ביותר בעולם של מוצרים המבוססים על ג'ל אלוורה טהור עם שליטה בכ- 90% מהשוק העולמי!
מעלה מכמש

קופונים

3752

real laser

מכון להסרת שיער בלייזר רפואי, במכשיר המתקדם ביותר – מכשיר "VECTUS" עם התוצאות הטובות בשבילך, עם צוות מקצועי.
שער בנימין

קופונים

אהרון גולדנברג עורך דין

עורך דין ונוטריון

אהרון גולדנברג, עורך דין עוסק במגוון שטחי משפט. סיים בהצטיינות את לימודי המשפטים. מספר שירותים עבור רשויות מקומיות,
עינב | נתניה

קופונים

IDUpYCY0WhHnsRTABhw5H9SKoDWEnjpftApbCABi
אטרקציה חדשה בעמק שילה! מתחם גדול ויפיפה השוכן בתחילת נחל שילה. בשדה תוכלו לקטוף בעצמכם ולאכול בלי הגבלה!
שילה

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

הרפואה הסינית אינה מטפלת ב"עודף משקל" כשלעצמו, אלא במצב האנרגטי המונח ביסוד התופעה והמוביל למשקל העודף
ארלה בר-דוד
מסתבר שהגישה של האדם לבריאותו ומצבו הנפשי, שמח או עצוב, משפיעים על תהליכי הריפוי של מחלות וחלילה הפוך.
אליהו שכטר
אחד הפחדים שאני נתקלת בהם עם לקוחות הוא החשש שאני בתור מעצבת אשתלט על הרצונות שלהם. מצד אחד, הם מעוניינים בבית מסוגנן, מיוחד ובטוב טעם. מצד שני, הם רוצים שהעיצוב יהיה ״שלהם״, כלומר, יבטא את אישיותם. כולנו רוצים בית מטופח, מאורגן ונעים, אבל גם שהמבקרים בו ירגישו כך, וגם כזה שיפרגנו לנו עליו. קצת.
סביטקה ריבליס
אם אתם אוהבים טעמים אחרים ומעדיפים גלידת אפרסק / גלידת משמש / גלידת לימון / גלידת מנגו / גלידת פירות יער או כל פרי שעולה על רוחכם, פשוט החליפו את התותים בפרי האהוב עליכם ותכינו
שולה חדד
כלי שיווקי חובה לכל עסק ב-2022
יהודה מילוסלבסקי
יצאנו למרכז הקניות ״לב עלי״ בישוב עלי בבנימין, לראות איך נראה עולם האופנה של נשות יהודה ושומרון.
חן לילינטל
שבעתם ממאכלי חלב? קבלו מתכון לגבינה טבעונית קלה להכנה שעשוייה מאגוזי קשיו
על המשקל
יצאנו לסופר מנחם באזור התעשיה בשילה לבדוק עם המומחים – איך בוחרים אבטיח טוב? תמיד מסופר מנחם לימד אותנו טיפים, נתן לנו לטעום – והתלהבנו
חן לילינטל
copuns

נקודות תצפית בגולן

נקודות תצפית בגולן

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך