בריאות

איך להתמודד עם חרדה?

22/10/2023

לשיתוף הכתבה

חרדה היא תגובה רגשית טבעית ונפוצה למצבי לחץ או אי ודאות. החרדה היא בעצם מנגנון הגנה של הגוף ושל הנפש, והיא מרתיעה מפני איומים פוטנציאליים ואפילו עוזרת לנו להישאר ערניים ודרוכים. עם זאת, כאשר החרדה הופכת לכרונית או למוגזמת, יכול להיות לה אפקט מזיק מאוד לבריאות הנפשית שלנו ועל הבריאות הפיזית שלנו גם כן. חרדות משפיעות על לפחות 10 אחוז מהאוכלוסייה בעולם, וסובלים ממנה ילדים ומבוגרים, נשים וגברים. לחרדות יש עוצמות שונות ותסמינים שונים הנגרמים ממנה באופן ישיר או עקיף. כדי להבין עוד על החרדות ואם אתם סובלים ממנה ולהכיר את הגורמים לחרדה, תוכלו לעיין במאמר שלפניכם. כמו כן במאמר זה נעניק מידע וטיפים להרגעת התקפי חרדה והלחץ, ונספר לכם על טכניקת נשימות שיכולה לעזור לכם להתמודד עימם.

מה זה חרדה?

חרדה היא סוג של הפרעה נפשית ואחת הנפוצות ביותר שקיימות. זהו מצב מנטלי אשר נגרם מסיבות שונות, כאשר מבחינה פיזיולוגית וביולוגית החרדה נגרמת כתוצאה מפעילות של זרימת הדם במוח שלנו במעגלים עצביים בציר ההיפותלמוס והאמיגדלה. תגובות פיזיולוגיות אלו נגרמות כתוצאה מגירוי מאיים שנועד להגן על בני האדם על ידי דחיקה להימנעות מפעילות מאיימת מסוימת. למרות המנגנון הפיזיולוגי הזה, שנשמע פשוט למדי, הגוף והנפש שלנו מגיבים בצורה שונה ללחץ ולכן נגרמת לנו חרדה הגורמת לתסמינים נוספים שיכולים גם לגרום לנו להשתתק או לקפוא, ולהיפך גם לגרום לנו להיכנס למצב של אדרנלין מוגבר, מתח וחרדה שיגרמו לנו לנזק לבריאות, שיכול אפילו להיות בלתי הפיך. חרדה אשר הופכת למצב כרוני עלולה להיות משנת חיים, ולגרום למשפחה, לילדים, לגברים ולנשים להספיק את חייהם במובן מסוים. לחרדה פנים רבות והיא יכולה להתבטא בתסמינים שונים ובעוצמות שונות. בעוד שפחד ולחץ בעת התמודדות עם מצבים קשים ומאיימים יכולים לסייע לנו, חרדה כרונית וקבועה יכולה לגרום להרעה כללית באיכות החיים של כל אחד מאיתנו.

סימני חרדה

זיהוי של הסימנים והתסמינים השונים של חרדה יכול להיות קריטי להתערבות מוקדמת ולהתמודדות יעילה עם החרדות. הסימנים הנפוצים ביותר של חרדות הם:

  1. דאגה מוגברת – אנשים הסובלים מחרדה יחוו לרוב דאגה מוגברת מכל מיני סיטואציות שגרתיות ויומיות, אפילו אם לא קיים איום ממשי או מיידי.
  2. חוסר מנוחה – חוסר מנוחה או תחושה שאתם "נמצאים על הקצה" היא סימפטום אופייני מאוד ונפוץ של חרדה. סימפטום זה מתבטא לרוב במתח פיזי, חוסר אפשרות להירגע או צורך תמידי להיות עסוקים.
  3. סימפטומים פיזיים – חרדה יכולה להתבטא בתסמינים פיזיים שונים כמו דפיקות לב, הזעה, רעד, קוצר נשימה, טשטוש ראייה, בעיות עיכול וכאבי בטן, כאבי ראש ובעיות נדודי שינה או מתח וכאבים בשרירים.
  4. הימנעות – אנשים הסובלים מחרדה עלולים להימנע מסיטואציות חברתיות שונות או ממקומות אשר מעוררים בהם חרדה, לדוגמה מקומות הומי אדם או מקומות מבודדים, מה שיכול להפחית מאוד את הקשרים החברתיים שלהם, למשל, ואת הפעילות שלהם בחברה.

חרדה מתמשכת

חרדה מתמשכת או חרדה כרונית היא הפרעה נפשית, המוכרת גם בשם המלא שלה "הפרעת חרדה מוכללת". תופעה זו גורמת לאנשים הסובלים ממנה לסבול מדאגות בלתי פוסקות, בלתי נשלטות ומוגזמות לגבי אספקטים ותחומי חיים שונים, מפעילויות יום-יומיות ועד לבעיות בתחום המקצועי, ובסדר גודל עולמי, לרוב בלי סיבה נראית לעין. חרדה מתמשכת יכולה להימשך חודשים או אפילו שנים ולהשפיע בצורה משמעותית על איכות חייו של האדם הסובל ממנה.

מה גורם להתקף חרדה?

התקפי חרדה יכולים להיות ידועים גם בתור התקפי פניקה והם יכולים להיגרם ממגוון סיבות אשר גורמות לגירוי וטריגר שלהן כגון:

  • אירועי חיים מלחיצים או טראומטיים: שינוי חיים גדולים כמו איבוד עבודה, גירושים או מוות של אדם אהוב, יכולים לגרום להתקפי חרדה. במדינה כמו שלנו, לעיתים יש אירועים ביטחוניים ביו"ש או בעוטף הזה, אירועים שעלולים להוביל לחרדה ולמצוקה.
  • טראומה: חוויות טראומטיות מהעבר אשר כוללות התעללות, תאונות, קרב או מלחמה יכולים לגרום גם הם להתקפי חרדה.
  • פוביות: פוביה מסוימת, כמו פחד גבהים לדוגמה, יכולה לגרום להתקפי חרדה חזקים כאשר האדם מתמודד עם הגורם המפחיד אותו.

תמונה של אדם המתמודד עם חרדה טיפים של דפי כתום

כמה זמן נמשך התקף חרדה?

התקף חרדה יכול להימשך זמן שונה אצל אנשים שונים. אנשים מסוימים יכולים לחוות התקפי חרדה קצרים יותר אך שיהיו חזקים מאוד לדוגמה, בעוד אנשים אחרים יכולים לחוות התקפי חרדה ארוכים יותר שיהיה להם קשה יותר להשתחרר מהם. המפתח להתמודדות יעילה עם התקפי חרדה היא זיהוי מוקדם שלהם ויישום אסטרטגיות התמודדות יעילות.

איך מתמודדים עם התקף חרדה?

התמודדות עם התקפי חרדה כוללת כמה אספקטים ובהם שילובים של אסטרטגיות מסוימות אשר מטרתן להפחית את העצימות של התקפי החרדה וכמו כן להפחית את הימשכותם. התשובות לשאלות איך עוזרים לנער מתבגר, ואיך שנעזור לאדם מבוגר שחווה חרדה הן שונות, אך הדרכים הללו יכולות לעזור בהתמודדות:

  • נשימות עמוקות – ביצוע של נשימות עמוקות ואיטיות יותר שנשלטות על ידינו, יכולות לעזור לנו להרגיע את התחושות הלחוצות של הגוף ואת תגובת הגוף ללחץ או לאיום שממנו ובגללו נגרמים התקפי חרדה.
  • מיינדפולנס ורגיעה – שילוב של טכניקות מיינדפולנס שונות, כמו מדיטציה לדוגמה, יכול לעזור לגוף שלנו להגיע לרגיעה ולרפיון של השרירים אשר יכול לעזור לנו להתמודד עם חרדה ולהפחית את השפעותיה השונות על הגוף ועל הנפש שלנו.

איך להרגיע חרדה ולחץ?

טיפול והתמודדות עם לחץ וחרדה אשר נגרמת לאורך זמן, צריכה להתבצע באמצעים אשר ישפיעו על החרדה לטווח הארוך ויעזרו לנו להתמודד איתה ביתר קלות. נוכל לעשות זאת באמצעות שילוב של טיפול על ידי אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים או רופאים ותרופות מתאימות. קיימים טיפולים שונים להתמודדות עם חרדה כמו טיפול בשיטת מוח אחד או אימון אישי להתמודדות עם מצבים שבהם אנו מרגישים חרדה.

לסיכום

חרדה היא תגובה טבעית ללחץ, אך היא מופיעה בעוצמות שונות ולעיתים יכולה לגרום יותר נזק מתועלת. לכן, כאשר החרדה הופכת לכרונית או למוגזמת עלינו לזהות אותה ולפנות לעזרה או טיפול מתאים במצבנו.

 

 

פרצוף מחייך ופרצוף עצוב

22/10/2023

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

171
חנות רהיטים בישוב גבע בנימין, מזרחית לירושלים. ניסיון עשיר בכל סוגי העצים. מבחר ענק של חדרי שינה,
שער בנימין

קופונים

אדריכםו

אדריכלים ומעצבים

משרד אינטימי המתכנן עבור המגזר הפרטי והמסחרי כאחד, מבני מגורים צמודי קרקע, דו משפחתיים, טוריים, בניינים נמוכים, מבני תעשייה ומשרדים.
אריאל

קופונים

346
בנייה קלה בשיטה אמריקאית. תוספות בנייה לבתים קיימים.
מעלה שומרון

קופונים

תמונה חלופית לעסקים
משפחות, חברים, קבוצות עבודה- אנחנו הכתובת שלכם בבנימין לחויית שטח בלתי נשכחת!
שילה הקדומה

קופונים

3445

Awesome Tours & Transportation

שירות הסעות וטיולים, דלת לדלת. לכל סוגי האירועים, בכל הארץ! מונית 5 מקומות / מיניבוס חדש ומפואר, 15 מקומות. דובר אנגלית ועברית
שילה

קופונים

WbQlDpuADGaHMRIAMZwCye9a3jzAlkLU7Db2wTZi

חוויה רוחנית מוסיקלית

חוויה עשירה של פנימיות ושירה, מזון לנשמה. סדנאות ומפגשים אישיים. בואי לשמוע את הניגון המיוחד רק לך, תני מקום לגעגוע שבך…
מודיעין עילית

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

יש סיפור מוכר על רבי ישראל סלנטר בשעת ערב מאוחרת,ראה סנדלר שעדיין עובד, מתקן וטורח במקום ללכת לישון.
מירב מישלוב
פרסום בגוגל – השוואת מחירים בשוק ישראלי.
יהודה מילוסלבסקי
זוהי הוצאה עצומה אשר לשמה אנו מגייסים את כל המשאבים הכלכליים שלנו בכדי ליצור לנו את התא המשפחתי המושלם.
משה לוי
מסתבר שעם הכנה נכונה, אפשר להתכונן למצב של תקיפה ולהגיב בצורה נכונה. יצאנו לפגוש את משה קוניקוב, בעל העסק 'יש"ע קרב מגע' שילמד אותנו מה לעשות במקרה של תקיפה חלילה, ואיך אפשר להגיב בצורה יעילה ומהירה.
חן לילינטל
דוגמאות מעולם הזוגיות והפוריות
ריבה פרידמן
הפירות והירקות בחלוקה לפי הצבעים השונים עם התכונות האופייניות להן
אליהו שכטר
שבעתם ממאכלי חלב? קבלו מתכון לגבינה טבעונית קלה להכנה שעשוייה מאגוזי קשיו
על המשקל
האופה הקטנה אופה לנו עוגת שמרים מיוחדת לחג, ומשתפת אותנו בשלבי ההתפתחות של העסק שלה.איך התחילה כשכנה שמחלקת עוגות לחברות, והיום בעלת קייטרינג ומסעדת ״רוזליה״ ברמה קולינרית גבוהה ביותר! ועוד לא כתבנו מילה על המטבח שנשרף כליל באמצע הדרך… סיפור מעורר השראה. וטעים!
חנה עגיב – האופה הקטנה ובעלת המסעדה ’רוזליה’
היום מתקצר והלילות מתארכים, יש צינה באויר ,הגשם מטפטף ,בני הבית מתכנסים בסלון, אני יודעת שכולם עוד מעט יהיו רעבים וזה בדיוק הזמן להכין מרק שיחמם לכולם את הבטן. 

חנה עגיב
copuns

איך להתמודד עם חרדה?

איך להתמודד עם חרדה?

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך