ניהול קמפיין בגוגל: לבד או עם מומחה לקידום ממומן?

מומחי השיווק הדיגיטלי מוצאים את עצמם במרדף מתמיד אחר טכנולוגיות מתקדמות שמבוססות על בינה מלאכותית חצי אוטומטיות לפרסום מקוון, מהסוג שגוגל אדס ופייסבוק מפתחות חדשות לבקרים. 

זה תמיד מעמיד אותם בפני החשש, שהנה יש להם תחליף, אך המציאות מוכיחה שוב ושוב, שאין תחליף למקדם אנושי, ויש לכך סיבה אחת ברורה – שלכל חברה שמפתחת תוכנה מהסוג הזה יש אינטרס.

אם כך, נשאלת השאלה, מי צודק?

 האם העובדה שאלפי שקלים עוברים מידי חודש על ידי חברות ובעלי עסקים למשרדי פרסום וקמפיינרים לא מוכיחה את הטענה הפוכה?

כבעלים של מילוסלבסקי מרקטינג, שעוסק קרוב ל- 15 שנה בתחום השיווק, אני חייב לומר לכם את האמת. 

אם תפנו באופן עצמאי ליועצים של גוגל ותשאלו למה הקמפיין הממומן שלכם לא עובד, אתם עתידים לקבל תשובה אחת – "אתם צריכים להגדיל את התקציב ולשלב אסטרטגיות שיווק חכמות".

הסיבה לכך היא, שגוגל רוצה להרוויח יותר מהמפרסמים שלה, ולכן היא מוכרת להם פיצ'רים חדשים. בכל אופן, היא חייבת להצדיק ולכסות את ההשקעה שהיא השקיעה בפיתוח שלהם.

לעומת זאת, לי, וליתר הקמפיינרים ומנהלי הפרסום בדיגיטל, יש מטרה אחרת – לייצר תוצאות, כי זו הדרך היחידה בה נוכל לרוץ למרחקים ארוכים ולא ריצת מרתון שתסתיים במקרה הטוב בהחזר השקעה סביר. אני רוצה לתת לכם את הסטרייט פלאש.

לכן, כאשר פונה אלי לקוח שהפרסום בגוגל לא נכון עבורו, אני פשוט אגיד לו לרדת מזה, ואציע לו אלטרנטיבות טובות ויעילות יותר עבורו.


הצלחה מבוססת נתונים בקידום ממומן

לעיתים קרובות מגיעים אלי לקוחות עם קמפיין שרץ ברשת זמן מה, עם נתוני התחלה טובים אך ירידה מגמתית. זה עשוי להצביע על אופטימיזציה שנדרשת בצד הטכני של ניהול הקמפיין.

כך לדוגמה אירע עם לקוח שהגיע אלי מכיוון שתקציב הפרסום שלו עלה באופן עקבי, למרות שכמות הפניות ירדה.

לא הופתעתי לגלות שהוא פנה למומחים של גוגל אדס, אשר ייעצו לו להשתמש באסטרטגיית בידינג, שנחשבה לצעקה האחרונה בפרסום הממומן באותה העת. הלקוח יישם את עצת המומחים, אך מכיוון שלא ייעצו לא כיצד לעשות זאת נכון, הוא לא הגדיר תחילה את ההמרות במערכת של גוגל אנליטיקס, לא ביצע בדיקת תקינות, לא התאים בין כמות הפניות בממשק לכמות הרכישות ולא נתן למערכת לצבור מספיק דאטה, מה שהביא אותו אלי מאוכזב ומתוסכל.

כגוגל פרטנר יוצא לי לשוחח לא מעט עם הנציגים בישראל. אבל להבדיל מהלקוח שהגיע אלי, אני מסוגל ליישם את ההמלצות שהם נותנים לי באופן מלא, כולל כל האותיות הקטנות שהם שוכחים או לא טורחים לפרט, כי יותר נוח להם שהלקוח ישלם על פיצ'ר חדש ויוסיף לרווח הכולל של החברה.

נחזור ללקוח שלי,

בגלל שמרבית העסקאות שלו מתבצעות טלפונית, דאגתי להגדיר מעקב אחר כל השיחות. פחות עניינו אותי הקליקים, כי רציתי למדוד באופן מדויק את השיחות שמתקבלות דרך הממשק של גוגל אנליטיקס. בנוסף, הגדרתי גם המרות פשוטות יותר כמו רכישות מקוונות ושליחת טפסים מקוונים דרך אתר החברה. לבסוף הגדרתי את ההמרות, דאגתי לצבירת נתונים בדאטה וביצעתי אופטימיזציה לקמפיינים שהתבססה על הביצועים הקיימים.

לאחר פחות מחודשיים של עבודת קידם תקציב הפרסום ירד ביותר מ- 19%, כמות הפניות עלתה ביותר מ- 115% והעלות לפנייה ירדה ביותר מ- 60%.

מילות סיום,

ניהול קמפיינים דורש מיומנות של איש מקצוע, בעיקר כי נדרש ידע טכני ויכולת לעבוד מול טכנולוגיות מתקדמות שלא מפסיקות להתחדש כל הזמן. אך לא די בכך, כי איש שיווק טוב ידע מתי פלטפורמת השיווק לא יעילה או פחות מתאימה, והוא יכוון את הלקוח לאפיקי השיווק שהכי נכונים לעסק שלו, ולבסוף, הוא תמיד ידאג לאינטרס של הלקוח!

צריכים עזרה עם ניהול קמפיין ממומן? קבלו הצעה משתלמת בלינק הזה



יהודה מילוסלבסקי - מומחה לפרסום בגוגל

x עסקים קופונים TV מאמרים שירותים צור קשר