בריאות

שייק ירוק

01/11/2017

לשיתוף הכתבה

שייק ירוק
אליהו שכטר | ראות
קליניקה לרפואה טבעית
אליהו שכטר - נטורופת, אירידיולוג מומחה (מאבחן דרך העין) מנחה סדנאות וקורסים ברפואה הטבעית.
מהם ה"שייקים הירוקים" ומה כל כך חשוב בהם?

כשאני מציע לעיתים למטופלי לשלב במזונם היומי שייקים ירוקים הכוללים פירות עם הרבה עלים ירוקים הם פוקחים עיניים בתמיהה כאומרים, הילכו שניהם יחדיו, פירות עם עלים ירוקים!?
בשנים האחרונות הולכת וגוברת הצריכה של השייקים הירוקים בקרב ציבור "שוחר הבריאות".

מהם ה"שייקים הירוקים" ומה כל כך מיוחד וחשוב בשייק הירוק?
ובכן, השייקים הירוקים מבוססים על תערובת של פירות שונים או ירקות כאשר, אחוז ניכר מהתערובת מבוסס על עלים ירוקים שונים. את התערובת מערבלים בבלנדר ומקבלים שייק בצבע ירוק טעים מאוד ובעל איכויות בריאותיות רבות. רבים אף שואלים אולי כבר נאכל את הפירות כמו שהם ואת העלים הירוקים כמו שהם ונמנע מהשייק.
ובכן, מה טוב בשייקים הירוקים. אפתח בכך שיש חשיבות גדולה באכילת העלים הירוקים וזאת מטעמים שונים. במאמרי זה, אציין כמה מהם. ראשית, אתייחס לכלורופיל שהוא זה שנותן לעלים את הצבע הירוק שלהם. לכלורופיל יש תרומה רבה לבריאותנו מסיבות רבות ואציין כמה מהן. הכלורופיל ממריץ ומעודד הפרשה של מיצי עיכול וחילוף חומרים מה שמסייע מאוד לעיכול המזון. הכלורופיל מסייע מאוד לניקוי כבד וניקוי הדם בכלל. דוגמא לדבר הוא שהכבד יודע לקשור אליו מתכות כבדות ולהוציאם אל מחוץ לגוף. הכלורופיל מעלה את ספירת הדם של הכדוריות האדומות ומכאן שיכול לסייע במצבים של אנמיה. הכלורופיל מחזק את רמת הבסיסיות (לעומת חומציות) של הגוף דבר שהוא חשוב מאוד בעולם כמו שלנו שבו תזונה לא נכונה, זיהום אויר, תרופות ועוד המחזקים את החומציות של הגוף, דבר שעלול לפגוע בבריאות. הכלורופיל מסייע בעיכוב תהליכי הזדקנות, מעורר פעילות של מערכת חיסונית. הוא מסייע באיזון הסוכר בדם. יש מחקרים הקושרים אותו אף לעיכוב קצב התפתחות גידולים סרטניים ועוד תורם הוא לבריאות בהיבטים נוספים. העלים הירוקים עשירים אף בויטמינים ומינרלים רבים וכמו כן, בנוגדי חמצון רבים ומה שפחות יודעים הוא שהם עשירים בחלבון איכותי.
יחד עם זאת, עם כל החשיבות הגדולה של צריכת העלים הירוקים, רבים מן האנשים שאינם אוהבים לאכלם. יש הטוענים שהם אינם טעימים, הם מרירים מדי להם ולכן הם מעדיפים להימנע מלאוכלם. יש שמוכנים להתמודד עם הטעם אבל מתקשים ללעוס אותם בגלל בעיות בשיניים או כי ללעוס צריך סבלנות רבה וכידוע לרבים מאתנו אין את הסבלנות ללעוס בנחת את המזון בכלל ועלים ירוקים בפרט. אי לכך, הפתרון המומלץ הוא לשלב שייקים המבוססים על פירות שונים ועלים ירוקים. ואולם, יש להעיר שאף שהשייקר "לועס" עבורנו את המזון, יש לעשות תנועות של לעיסה ולא לבלוע את השייק כמו מים כיון שיש ברוק אנזימים שחשובים מאוד לעיכול פחמימות הקיימות בפירות.

כולנו רגילים לכך שכשאנו הולכים לקנות בשוק ירקות עליים אנחנו קונים לרוב חסה, פטרוזיליה, סלרי, כוסברה והשמיר שבוודאי יש לשלב אותם בשייקים. יש עלים נוספים שניתן לשלב בשייקים המוכרים לנו מהמטבח אם כי רבים עדיין לא מודעים מספיק לקיומם, כמו נענע, בזיליקום, עלי קייל, מנגולד, תרד, עלי סלק, גרגיר הנחלים וכדומה. ניתן גם לגדל בבית ו/או לקנות עשב חיטה, שידוע כבעל ערכים תזונתיים רבים וייחודיים מאוד.
ישנם גם עלים שבדרך כלל מקובל לזרוק אותם, כגון עלי גזר, עלי צנון, עלי ברוקולי שלעיתים נמכרים כשהם צמודים לברוקולי וחבל לא להשתמש בהם. אולם, יש לציין שפרט לעלים אלו יש הרבה מאוד עלים הגדלים בר בשטח, ואפשר לשלב אותם בשייקים, כאשר לכל צמח היתרונות שלו והערכים התזונתיים הייחודיים לו. צמחים אלו אורגניים (רצוי לקטוף אותם באזורים עם אויר נקי, רחוקים עד כמה שאפשר מזיהום אויר.) וכמובן ללא עלות. רוב צמחי הבר גדלים בעיקר בחורף ובאביב, ואולם יש צמחים הגדלים גם בקיץ.
כבר כתבתי בעבר על הגדילן המצוי (בשפת העלים יש קוצים שאפשר לגזור אותם לפני אכילתם) שטעמו מתקתק וערב לחך. חוביזה או חילמית (בשמו העממי נקרא לחם ערבי), סרפד (עלים צורבים במגע ולכן ניתן לקטוף אותם עם כפפות או לחתוך אותם בחלקם התחתון, ולהמתין כחצי שעה עד לאכילתם, שאז אינם צורבים עוד). יש צמחים נוספים הגדלים בר כמו עולש (מהשורש שלו מכינים את המשקה דמוי הקפה "צ'יקו"), עלי חרדל (מהגרגרים/הפירות שלו, הגדלים בתוך תרמילים, מכינים את הממרח המפורסם – ממרח החרדל), שן הארי (אחד הצמחים הידועים ברפואת הצמחים כמטפלים ומחזקים את הכבד). עלים הגדלים גם בקיץ הם למשל רגלת הגינה, או בשמו המוכר ריג'לה, ירבוז (צמח בר שניתן למצוא אותו גדל בין הבתים), וצמח הדומה לו במעט – כף האווז, בעל זנים רבים (ניתן למצוא בין הבתים וכן בשדות בר).

לסיום אני מבקש להעיר שתי הערות:
א. יש לזכור שלפני שאוכלים עלים או משלבים אותם בשייקים, יש לבדוק שהם נקיים מחרקים.
ב. מי שאכן מעוניין לשלב צמחי בר שאינם מוכרים לו בוודאות, צריך לברר תחילה עם מומחים את זהות הצמחים.

לבריאות. בברכת חורף בריא

אליהו שכטר
www.reoot.co.il

להרשמה לסדנת "שחר" –שחרור חסמים רגשיים לחצו כאן

שייק ירוק
אליהו שכטר
אליהו שכטר | ראות
קליניקה לרפואה טבעית
אליהו שכטר - נטורופת, אירידיולוג מומחה (מאבחן דרך העין) מנחה סדנאות וקורסים ברפואה הטבעית.

01/11/2017

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

עק

מגשים מהטבע

מגשי פירות וירקות מעוצבים. * מגשי סושי פירות ייחודיים * פירות מגולפים * בר סלטים בחיתוכים מקוריים * קינוחים מקוריים
יקיר

קופונים

Du5aMF3svywLVttQlHMjJ4tzDspvPYO644p2fqgH
מתמחים בבניה קונבנציונלית, קלה ומתועשת, ובניה ירוקה. שלד ועבודות טיח וגמר. עבודה עברית. יחס אישי, עבודה איכותית ומדויקת. עמידה בלוחות הזמנים
קידה

קופונים

mZb43G80BXGCxHRzyDt8t67qZ6oHtpZTmBNZjkYZ

יחידות אירוח משק אורן

במיקום מדברי מושלם, המתאפיין בשקיעות וזריחות מרהיבות של בקעת הירדן. תגלו מתחם אירוח הכולל 5 יחידות אירוח הממוקמות במושב נתיב הגדוד.
נתיב הגדוד

קופונים

437

Shleppers For Hire

כל סוגי ההובלות לכל חלקי הארץ. שירותי אריזה, הובלה, פירוק, הרכבה ואחסנה. העבודה מתבצעת על ידי עובדים מקצועיים ויהודים בלבד. (עבודה עברית)

קופונים

קטגוריית ביטוח

רואה חשבון

רואה חשבון c.p.a בעל משרד עצמאי. *הנהלת חשבונות לחברות ועמותות *דוחות כספיים לעצמאים,
שילה

קופונים

תמונה חלופית לעסקים
בישוב יקיר (קרוב אליך) קיים מפעל ליצור שלטים הנותן שרות לכל יו"ש
יקיר

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

מי מאיתנו לא שמע את השאלה הזו לפחות פעם אחת במהלך הצילומים?- "זו אחת מהדרכים שלי להרשים את הלקוחות, ולהפגין מקצועיות" אני עונה בד"כ…
ברוך גרינברג
לילידים הצעירים שנולדו היישר למהפכה הדיגיטלית, יש כמות עצומה של צילומים, אולם בהתאמה גמורה – גם כמות פחותה של אלבומים. לילד האחרון אין אפילו אלבום לברית… "לא נורא" אמרנו תמיד, "כשיהיה זמן, נדפיס"… אבל זמן אף פעם אין, ולהדפיס – לא מדפיסים. רק לאחרונה, וכנראה שזה מגיע עם הגיל, חלחלה בי ההכרה למשמעות האמתית של המהפכה שהתרחשה מתחת לאפינו.
ברוך גרינברג – סטודיו בר
רבים האנשים שפגשתי בקליניקה שלי שהורידו ממשקלם לא מפני שהפסיקו לאכול, כי אם מכך שאכלו את המזון המתאים להם, על פי הכללים שהתאימו להם, ולאחר שטיפלו בגורמים לעודף המשקל. בכך הם הרוויחו טיפול בבעייתם ואף הורידו במשקלם.
אליהו שכטר
דוגמאות מעולם הזוגיות והפוריות
ריבה פרידמן
אחד הפחדים שאני נתקלת בהם עם לקוחות הוא החשש שאני בתור מעצבת אשתלט על הרצונות שלהם. מצד אחד, הם מעוניינים בבית מסוגנן, מיוחד ובטוב טעם. מצד שני, הם רוצים שהעיצוב יהיה ״שלהם״, כלומר, יבטא את אישיותם. כולנו רוצים בית מטופח, מאורגן ונעים, אבל גם שהמבקרים בו ירגישו כך, וגם כזה שיפרגנו לנו עליו. קצת.
סביטקה ריבליס
האופה הקטנה אופה לנו עוגת שמרים מיוחדת לחג, ומשתפת אותנו בשלבי ההתפתחות של העסק שלה.איך התחילה כשכנה שמחלקת עוגות לחברות, והיום בעלת קייטרינג ומסעדת ״רוזליה״ ברמה קולינרית גבוהה ביותר! ועוד לא כתבנו מילה על המטבח שנשרף כליל באמצע הדרך… סיפור מעורר השראה. וטעים!
חנה עגיב – האופה הקטנה ובעלת המסעדה ’רוזליה’
היא עקבה אחרי במשך שנים היא רצתה בכל מאודה להרגיש טוב עם הגוף, עם המראה , עם הבריאות שלה אבל הקורונה דחתה את החלום שלה….
מירב מישלוב
copuns

שייק ירוק

שייק ירוק

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך