בריאות

מסע חיינו עובר דרך מעברים מורכבים

07/02/2017

לשיתוף הכתבה

מסע חיינו עובר דרך מעברים מורכבים
ד"ר חנה קטן
מומחית לגניקולוגיה, מיילדות, פוריות, זוגיות ואישות. פגישת ייעוץ טלפונית
בעקבות המצב, פתחנו אפשרות לקביעת תור לייעוץ טלפוני דרך המרפאה, בתיאום מראש ובמחיר מוזל. יש להתקשר / לשלוח פנייה.
חיי האשה בנויים ממעגלים ומעברים – מעבר משנות הינקות לשנות הילדות, מגיל ההתבגרות לגיל הפריון, מגיל הפריון לגיל המעבר, ומגיל המעבר לגיל הזיקנה.

גיל ההתבגרות

לאורך מסע חיינו, אנחנו חוות מעברים, מעברים – סגירת דלתות ופתיחת חדשות… אצל הילדה הכניסה לעולם הנשיות והפריון מתרחשת עם הופעת המחזור החודשי הראשון. ישנן הכנות גופניות, רגשיות ונפשיות-רוחניות שמקדימות את המחזור בשנתיים-שלוש, אך הופעת הווסת היא נקודת הציון לפתיחת תקופה חדשה בתוך מעגל חיי הבת והאישה. אצל הנער – הסממנים הם אחרים ואין אירוע מסוים שהוא קו הגבול לתחילת תקופה חדשה, אך גם אצלו ישנן הכנות גופניות רבות, שמובילות אותו לתוך תקופה חדשה, מאתגרת, אך גם מבלבלת מאוד – גופנית ורוחנית.

כדאי מאוד לציין, במסגרת משפחתית-נשית, את קבלת המחזור הראשון של הנערה, כחגיגה של ממש: לקנות לנערה מתנה, להביע כלפיה שמחה והערכה, ולשוחח אתה על תהליך ההולדה, כדי שהיא תבין ותפנים שהיא בתחילתו של מסלול שיוביל אותה לאט לאט לקראת המשימה הגדולה של חייה – להיות אם בישראל.
אולם צריך לזכור שאצלה המיניות עדיין אינה בשלה. היא תחכה קצת.

אצל הנער, מאידך, כדאי להתכוונן להדרכה רוחנית מתאימה, שתעזור לו להתמודד עם הגוף שמתחיל 'לדבר יצריות' בתקופה שאיננה בשלה להגשמה המעשית של יצר העריות בקדושה.

דווקא נושא ההולדה ותפקידו העתידי כאב בישראל זר עדיין לבחור ואינו מדבר אליו, עד כדי כך שכאשר הוא נפגש בו בחיי הנישואין, למשל כאשר הוא נדרש לבדיקת פוריות, הוא נבהל!

בתקופה זו, בה הופכת הנערה מילדה לאשה והילד הופך לנער מתבגר, חלים שינויים הורמונליים רבים בגופם.
נער- הוא מלשון התנערות, ניעור – הם מנערים מעליהם את שכבות הילדות הכובלות ומחפשים זהות חדשה, ייחודית, מקורית, רק שלהם.

הם חשים תסיסה פנימית, כאשר לעיתים יש להם גם הרגשה שהגוף קצת 'בוגד' בהם, ולא נוח להם אתו. קשה לה/לו לקבל את עצמה/ו.

בתקופה זו נבנית קומה חשובה בדימוי העצמי העתידי. לעיתים הם מרגישים מסורבלים, מגושמים, ובעיקר כאשר ההתבגרות הנפשית שלהם אינה מדביקה את קצב ההתבגרות הגופנית.
חשוב מאוד בתקופה זו לחזק את דימוי הגוף החיובי של הנער/ה, כדי לאפשר להם לצמוח כמבוגרים בריאים, עם בטחון עצמי וחיבור בריא לגופם.

ומה אתנו, ההורים? איך עוברת עלינו תקופת גיל ה'התבגרות' של ילדינו? מה קורה כאשר הנער מחליט שהוא כבר לא צריך אותך, את לא כל כך רלוונטית בחייו [כך הוא אומר, אך בוודאי שאין זה נכון!], ואין לך יותר 'שליטה' עליו. יש כעת צורך לפתח את שרירי ההכלה, האימון, ההקשבה, הענווה. 'כגמול עלי אמו, כגמול עלייך נפשי'… כמה קשה הפרידה… כל גמילה היא קשה, גם כאשר מדובר על תהליך פיזיולוגי – מצד אחד הגמילה מבשרת שינוי מבורך, שלב נוסף בעצמאות של הילד (או של העגל, להבדיל…), ומאידך – הכאב צורב אצל הגומל והנגמל כאחד. בין אם מדובר בגמילה מיניקה, כאשר לעיתים יותר ממה שירצה העגל לינוק תרצה אמו להמשיך להניק ולהעניק, ובין אם מדובר על גמילה מהחיתול, גמילה מהבקבוק, גמילה מהמוצץ, או מהאצבע, או מהחפץ האהוב, או מהגננת, או מהבובות, או מחיבוק עם אמא…

כן, מגיע השלב האכזרי הזה בו הנער, שני מטר כמעט קומתו, מחליט להיגמל ממך… את פשוט כבר לא רלוונטית. ואז את יוצאת למסע של גילוי מחדש של הילד שבגר, שהפך לישות עצמאית, עם דעות, וחלומות, ושאיפות משלו, ואת לוקחת צעד אחורה, יורדת מהבמה, ונותנת לו לביים את תסריט חייו.

ועם כל זה, אפשר לחוש בעליל שהילד הקוצני הזה, גם כשהוא נכנס ל'מערה' שלו, רוצה ממך מילה טובה, הבעת הערכה ונחת, את אהבתך הטוטאלית שאינה תלויה בנראות שלו, את האמונה והאמון בו בכל אשר ילך, את השיתוף בחוויותייך והתעניינות בחוויותיו, ואפילו הבעת דאגה לשלומו.
ואם תהיי שם לצידו, ותקבלי אותו בלב שלם ובאהבת אין-קץ, הוא יחזור אלייך כפרי בשל, כשתיל זיתים סביב שולחנך… בעזרת ה' יתברך.
דיסק חדש של חנה קטן בנושא גיל ההתבגרות

ניתן לרכוש את הדיסק באחת מהמרפאות:

מרפאת רפא-נא – 026526552
מרכז רפואי רפאל- 035605001


גיל המעבר

חיי האשה בנויים ממעגלים ומעברים – מעבר משנות הינקות לשנות הילדות, מגיל ההתבגרות לגיל הפריון, מגיל הפריון לגיל המעבר, ומגיל המעבר לגיל הזיקנה.

גיל המעבר הוא גם 'גיל העמידה' – את, האשה ,ניצבת במלוא תפארתך מול משימות החיים המתחדשות ובאות.
במשך שנים, את יגעת והנה הגעת לשיא בקריירה, ובמקביל- גם בבית את עמוד התווך, ומשענת ניצחית בשרשרת הבין-דורית, והמעגלים שלך הולכים ומתרחבים.
במקביל את חווה שינויים רבים בגופך ובנפשך, פוקדים אותך מצבי רוח משתנים, קשיים בשינה ובריכוז, חרדות, וגלי חום.

כדאי שתתייחסי לפרק זה בחייך כהתרחשות טבעית, כאשר בגופך מתרחשות תנודות הורמונליות המתאימות לגילך. אך אם ישנם קשיים, ישנה תשובה.

הרפואה המודרנית יכולה להעניק מנות שיקלו על הסימפטומים הרבים המעיבים על איכות חייך יתכן ותרצי לפנות לשיחת עומק עם רופאת הנשים שלך . כך תוכלי לפתוח את סגור ליבך.

ואכן, ישנן נשים שפוקדות מידי שנה את המרפאה ל'אוברול' שנתי, ובסיום הפגישה מסמנות כבר ביומנן את הפגישה הבאה בעוד שנה. היא מכבדת את בריאותה ובכך היא עושה חסד עם עצמה, עם משפחתה, ועם בוראה. פעמים רבות עולה טענה שהרפואה הממסדית אינה עסוקה דיה ברפואה מונעת, אך יש לדעת שהדלת פתוחה, הידע זמין, ורק צריך לגשת ו'מי שצריכה תבוא ותיטול'…

אך, לצערי, אני נפגשת רבות בנשים בגיל העמידה, שמספרות לי בצחקוק של מבוכה שלא דרכה כף רגלן במרפאתה של רופאת הנשים שלהן מזה עשור, ואף יותר. ואז אני מגייסת מבט רציני, שבא לבטא את השתוממותי….. 'מה יכלול הביקור, דוקטור', היא תבקש לדעת.
לאחר תישאול קצר המתייחס להיסטוריה הגינקולוגית והמיילדותית, מחלות רקע קיימות ונטילת תרופות, תעברי בדיקה גופנית, ואז נוכל לפרוש לפנייך את סל אפשרויות הטיפול השונות המתאימות לסימפטומים המעיקים עליך, בין אם הנפשיים ובין אם הגופניים.

תדבררי את ציפיותיך מהטיפול, את רצונותייך, את חלומותייך, וכך נוכל 'תתפור' לך את החליפה הטיפולית התואמת את מידותייך במדויק. נשוחח על פעילות גופנית שתתאים לאורח חייך, על הרגלי תזונה תואמי גיל, ונעודד אותך להשקיע בכל דבר שעושה לך טוב- ומקנה לך שלווה נפשית וסיפוק רוחני. תגלי שוב תחביבים שזנחת, ותפני זמן לשמח את עצמך .

בל נשכח את ה'עזר כנגדה', שאף הוא נכנס ל'גיל המעבר' הגברי, מה שדורש התייחסות נפרדת. תקופת גיל המעבר עשויה לפתוח צוהר לזוגיות מתחדשת, פורחת, צומחת, עמוקה יותר, ומשמחת יותר, בעזרת הרבה יצירתיות, ובזכות הקשר העמוק שנוצר ביניכם במשך השנים יחדיו. אם רק תאפשרו לזה לקרות…

דיסק חדש של חנה קטן בנושא גיל המעבר 

 

ניתן לרכוש את הדיסק באחת מהמרפאות: 

מרפאת רפא-נא – 026526552
מרכז רפואי רפאל- 035605001

 


 

 

טלפון: 0559782411

מייל: [email protected]

אתרhttp://www.katanchana.co.il/

פייסבוק: חנה קטן 

ציפיה עמרן חצרוני

ארץ ציוד מחנאות
ד"ר חנה קטן
מומחית לרפואת נשים ופריון
ד"ר חנה קטן
מומחית לגניקולוגיה, מיילדות, פוריות, זוגיות ואישות. פגישת ייעוץ טלפונית
בעקבות המצב, פתחנו אפשרות לקביעת תור לייעוץ טלפוני דרך המרפאה, בתיאום מראש ובמחיר מוזל. יש להתקשר / לשלוח פנייה.

07/02/2017

לשיתוף הכתבה

חוות דעת

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

עסקים

1229
אספקת בלוני גז לישובי בנימין והסביבה. הנהלה דתית, אנ״ש.
אדם

קופונים

2624

קפה פטיסרי בוטיק

מקום בילוי ייחודי בניחוח של פעם. קינוחים מיוחדים, פתוח בימי שישי מ8:00 ועד 13:30. אירוח קבוצות בתיאום מראש. מגשי אירוח וקייטרינג בהזמנה.
חמדת

קופונים

3565

ייעוץ והכוונה בתחום האישי הזוגי והחינוכי

מתמודדת עם קשיים בתחומים שונים בחיים? יש קצרים בזוגיות, ואי הבנות? הילדים לא משתפים פעולה? רבים ביניהם? קושי בעבודה? או עם חמותך?
אריאל

קופונים

1126

שירותי עריכת דין, נוטריון, ותרגום מקצועי

גוש עציון

קופונים

57

קייטרינג לאירועים ושבתות

קייטרינג לאירועים בר/בת מצווה, בריתות, חנוכת בית/עסק, ארוחות עסקיות ועוד. קייטרינג לשבתות שבתות חתן/כלה, בר מצווה
עלי

קופונים

Y076wXii0zKo3iXb1By5oQCWkUv8bETHEly7iCX6

אימון אישי יהודי

אלון מורה | אלעד

קופונים

לכל העסקים

מאמרים

רבים האנשים שפגשתי בקליניקה שלי שהורידו ממשקלם לא מפני שהפסיקו לאכול, כי אם מכך שאכלו את המזון המתאים להם, על פי הכללים שהתאימו להם, ולאחר שטיפלו בגורמים לעודף המשקל. בכך הם הרוויחו טיפול בבעייתם ואף הורידו במשקלם.
אליהו שכטר
על מה עלינו להקפיד כשנרצה להרגיל את הילד עם ADHD לעשייה חדשה?
צביקה מור
שבעתם ממאכלי חלב? קבלו מתכון לגבינה טבעונית קלה להכנה שעשוייה מאגוזי קשיו
על המשקל
רבים מאתנו סובלים בחורף מגודש באף (נזלת). זהו אכן דבר הגורם לנו מטרד גדול. הנזלת מכבידה על ההתנהלות היומית, מפריעה לנו בפגישות חשובות ויש רבים שאף מתקשים לישון בלילה בגלל אף סתום. קיימים תכשירים רבים להתמודדות עם הנזלת, החל מטיפות אף שמשחררות את האף הסתום ומאפשרות להירדם והמשך בכדורים המייבשים את הנזלת.
אליהו שכטר
מתכון פשוט ובריא, מלא באגוזים וחומרי גלם איכותיים
לרגל ט"ו בשבט החלטנו לפנק אתכם במתכון בריא וטעים בטירוף של קרמבו תמרים מבית הצ'אנס האחרון
ורד טאייב סיני | הצ’אנס האחרון
מסתבר שעם הכנה נכונה, אפשר להתכונן למצב של תקיפה ולהגיב בצורה נכונה. יצאנו לפגוש את משה קוניקוב, בעל העסק 'יש"ע קרב מגע' שילמד אותנו מה לעשות במקרה של תקיפה חלילה, ואיך אפשר להגיב בצורה יעילה ומהירה.
חן לילינטל
יצאנו למרכז הקניות ״לב עלי״ בישוב עלי בבנימין, לראות איך נראה עולם האופנה של נשות יהודה ושומרון.
חן לילינטל
נסענו לשילה הקדומה לפגוש את שמשון שהקים את טרקטורוני שילה. גילינו אטרקציה איכותית, בנופים עוצרי נשימה ובמסלול יפה במיוחד. ראינו שיש גם דרכים ממש כיפיות לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון.
חן לילינטל
איך בדיוק הופכים מאדם אנונימי אלמוני למתקין מזגנים מפורסם?
יהודה מילוסלבסקי
בליל ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, נוהגים לסדר שולחן ערוך מכל פירות האילן, ומכל פירות הארץ, ומברכים "שהחיינו" על פרי חדש. סדר ט"ו בשבט מבית רשת "על המשקל" ובנוסף מתכון מעולה!
על המשקל
copuns

מסע חיינו עובר דרך מעברים מורכבים

מסע חיינו עובר דרך מעברים מורכבים

תוקף:
עד גמר המלאי

יש להציג את הקופון לבית העסק

ברוך הבא

יצירת קשר עם דפי כתום

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לשמוע מכם!
אתם מוזמנים
להשאיר לנו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

כבשה יושבת

058-400-5801    |    [email protected]

058-400-5801    |    [email protected]    |

בחירת מסלול עסק

שימו את העסק שלכם על מפת ההתישבות.
אל תישארו מעבר לקו הירוק!

כבשה יושבת

מה טובו אוהליך

חינם!
לכל החיים
הכי נמכר!
רקע תחתון לדגלון

קראוון

₪149
+ מע״מ
בחודש

ישוב קבע

₪349
+ מע״מ
בחודש

וילת פאר

₪849
+ מע״מ
בחודש

הוספת עסק |

מסלול קראוון

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול קבע

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

הוספת עסק |

מסלול וילה

אתם מוזמנים להשאיר לנו את הפרטים שלכם
וניצור אתכם קשר בהקדם

כבשה יושבת

נשלח!

בחירת לוח פירסום

כבשה יושבת

פרסום מודעות חינם
מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב ,יד שנייה
להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך
אנחנו נדאג לך

פרסום מודעות חינם מה שעליך לעשות זה לבחור קטגוריה: נדל"ן, דרושים, רכב,יד שנייה. להגיש את הטופס המבוקש, ולחייך!
אנחנו נדאג לך